Re: celeron m w laptoku - dlaczego nie?

Autor: Bartosz Jakubski <migo_at_pulapka.pld-linux.org>
Data: Fri 15 Apr 2005 - 20:16:50 MET DST

pepe napisał(a):
> nieraz czytalam juz ze notebook z celeronem M to slaby pomysl - ale dlaczego?

Słaby pomysł? Zależy do czego. Zwróć uwagę czy osoba wypowiadająca tę
uwagę wie w ogóle co to Celeron M - często jest to na zasadzie "Celerony
są nic nie warte".

> bardzo was prosze podajcie minusy (i plusy jak sa) tego procesora, bo mozg mi
> sie juz grzeje od proby wyboru laptopa ;-)

Minusy (w stosunku do Pentium-M):
- słabsza wydajność - co ciekawe wynika to w sporej częsci z tego, że
  dostępne Celerony M są taktowane mniejszą częstotliwością niż dostępne
  Pentium-M. Jedyny pozostały czynnik wpływający na wydajność
  obliczeniwą to mniejszy cache 512kB (340) lub 1M (a współczesne
  Pentium-M mają normalnie 2M).
- brak lub okrojony SpeedStep (tutaj nie jestem pewien, załóż gorszą
  możliwość). Powinno wpływać na krótszy czas życia na baterii.
  Co ciekawe w teście na http://www.pcworld.pl/grafika/2005/02/34/7.jpg
  spośród dwóch modeli różniących się tylko procesorem (Celeron
  M i Pentium M) lepszy wynik w teście "trzymania" baterii uzyskał ten
  z Celeronem... Nie wiem czy to źle przeprowadzony test, czy może jakaś
  reguła. Zerknij też na
  http://www6.tomshardware.com/mobile/20040309/centrino-10.html
Plusy:
- cena. To chyba najtańszy z procesorów notebookowych, który można
  określić mianem mobilnego (dzięki niewielkiemu zużyciu energii).

Jeśli notebook nie ma bić rekordów ani w wydajności, ani w długości
czasu życia na baterii to przy małym budżecie chyba warto rozważyć ten
procesor. Sporo tańszy od pełnego Centrino (jeszcze bardziej tańszy
jeśli rezygnuje się z wbudowanego Wi-Fi) a bardziej mobilny niż
zdecydowana większość pozostałych notebookowych procesorów.
pozostałych

Czekam na ewentualne sprostowania/dodatkowe informacje :-)

--
-- .- Bartek Jakubski ------- JabberID: migo@histeria.pl -. --
-- |   Free Software is a matter of liberty, not price    | --