Re: pytanie o raid z sata ...

Autor: axial <axial_at_NS.poczta.onet_kropka_pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 17:28:59 MET DST

Użytkownik "Bartosz Kiziukiewicz" <kiziuk@epf.BEZ-TEGO.pl> napisał w
wiadomości news:nrps51p2ud70ljea3g89cvtge76no6d04q@4ax.com...

> Bzdura. Pad jednego dysku w RAID0 oznacza utratę _wszystkich_ danych
> tam zapisanych a nie tylko z tego jednego dysku.
> Jak masz 1000 dysków w RAID0 to wtedy widać tą "niewielką" różnicę.
> Poczytaj o niezawodności szeregowej.

To powiedz jaka jest różnica pomiędzy padnięciem jednego dysku 80GB w
macierzy
a jednego 160GB?
W jednym i drugim przypadku tracisz 160GB danych....

> Bzdura. Nie wzrasta prawdopodobieństwo uszkodzenia jednej głowicy,
> tylko prawdopodobieństwo uszkodzenia całego urządzenia.

> A teraz to tylko "nie do końca"? ;-)

Tak, ponieważ jest to na tyle mało prawdopodobne, że nie bierze się tego pod
uwagę.

> Bzdura. Pokaż mi taką macierz w której nie stosuje się RAIDa
Nierozumiem.... ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
:(

> Czyżby? To po co ja mam w szafie Seagate'y SCSI do macierzy na
> wymianę?
Masz to w domu?? Podatność na reklamę??? :))
Po drugie piszę o zastosowaniach domowych a nie systemach bazodanowych
obciązonych milionami transakcji 24h/dobę.

> Jeszcze byś się zdziwił, co ludzie potrafią wymyślić ;-)

Mnie już ciężko zadziwić :))

> Bzdura. Macierz RAID to jest zbyt ogólne pojęcie :-P
Miałem na myśli RAID0 :)
oczywiście
ax