Re: pytanie o raid z sata ...

Autor: Bartosz Kiziukiewicz <kiziuk_at_epf.BEZ-TEGO.pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 21:24:29 MET DST

On Thu, 14 Apr 2005 17:28:59 +0200, "axial"
<axial@NS.poczta.onet_kropka_pl> wrote:

> To powiedz jaka jest różnica pomiędzy padnięciem jednego dysku 80GB w
> macierzy
> a jednego 160GB?
> W jednym i drugim przypadku tracisz 160GB danych....

Tylko ze prawdopodobieństwo awarii jednego z dwóch dysków jest wieksze
niz dysku pojedynczego. Pomimo wszystko.

> Tak, ponieważ jest to na tyle mało prawdopodobne, że nie bierze się tego pod
> uwagę.

Wiesz, MTBF to tez jest wartosc teoretyczna i nikt na serio tego pod
uwage nie bierze. Nie mniej takie pojecie wystepuje.

> Nierozumiem.... ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> :(

O ile pamietam napisales, ze prawdopodobienstwo fizycznej awarii dysku
jest << niz awarii zasilacza lub bledu uzytkownika. Jest to moze
prawda ale tylko i wylacznie w specyficznych przypadkach, ktorych nie
zaznaczyles. Gdyby byla to prawda ogolna, nikt nie stosowalby macierzy
nadmiarowych.
Zreszta moze masz racje. Jak pomysle o tych wszystkich komputerach
budowanych najtanszym kosztem dla laikow, to to moze nie odbiega
calkiem od prawdy :-P

> równocześnie)

> Masz to w domu?? Podatność na reklamę??? :))

Nie, w serwerowni :-)
Gdybym mial RAID0 w domu to musialbym miec raczej trzeci dysk na
backup'y. A tak mam tylko dwa ;-)
RAID0 to w IMHO kiepski pomysl w warunkach domowych chyba, ze jest
uzywany jako macierz robocza.

> Po drugie piszę o zastosowaniach domowych a nie systemach bazodanowych
> obciązonych milionami transakcji 24h/dobę.

Dla mnie niezawodnosc to niezawodnosc. Nie instaluje systemu co dwa
miesiace i nie lubie sie budzic z reka w nocniku ;-)

> Miałem na myśli RAID0 :)
> oczywiście

Macierz RAID0 nie jest bezpieczniejsza niz pojedynczy dysk.

--
Pozdrawiam
  Bartek