Re: 5.1 do 300zl

Autor: Hokan Ashir <dominator.ap_at_neostrada.pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 09:30:30 MET DST

Użytkownik "Demski Sebastian" <sdemski@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d3k2b0$lsk$1@nemesis.news.tpi.pl...
> No to i ja dodam 3 grosze

> No a skąd wiesz jaki gość ma słuch?? Szufladkujesz go tak z biegu no.

Jeśli pisząc "gość" masz na myśli SpielManna to sądzę, że gdyby zaliczał się
do tej 10% grupy ze słuchem "idealnym" to nawet by nie pytał o głośniki za
300zł bo wiedziałby, że za tę cenę nie można kupić jednej przywoitej kolumny
do wieży a co dopiero zestaw 5.1. Jeśli jednak piszesz o Emailu to zwróć
uwagę, że w swoim poście napisałem iż nie twierdzę, że Email nie ma dobrego
słuchu, więc nie rozumiem zarzutu...

> Tu się zgodzę, ale wartałoby wspomnieć o takim drobiazgu jak ustawienie
tych
> głośników. Bo tak jak pisałeś o tych 90% wyżej to ja mogę napisać tak
samo,
> że 90% ludzi kupujących ten zestaw głośników ustawia je potem tak, że tego
> efektu i tak nie słychać!!!

Napisać możesz, tylko czy masz jakieś dane, że 90% ludzi źle ustawia
głośniki? Myślę iż moje przekonanie o tym, że 90% populacji ma przeciętny
słuch jest dużo bardziej prawdopodobne. Poza tym akapit wyżej pisałeś o
szufladkowanu, a sam to robisz zakładając, że tyle osób (90%) jest takimi
cepami, że nie potrafi porządnie ustawić głośników?

>Chyba nie muszę dodawać dlaczego nie są
> odpowiednio ustawione.

A mógłbyś ?

Kiedyś

> No a ja Ci powiem, że nie muszę wiedzieć, co to jest scena itd, żeby
ocenić
> czy głośniki grają dobrze czy źle.

To był tylko przykład, że wiele osób wypowiada się "fachowo" na temat
jakości sprzętu, dźwięku przez niego generowanemu tak naprawdę nie mając o
tym pojęcia. Poza tym pamiętaj, że to jest tylko Twoja subiektywna ocena, że
potrafisz powiedzieć czy głośniki grają dobrze czy źle. Może się tak kiedyś
zdarzyć, że natkniesz się na zawodowego muzyka i Twoje przekonanie szybko
legnie w gruzach... Zakładam, że nie jesteś muzykiem bo wtedy pewnie byś
wiedział co to jest scena:)

>Ważne są moje wrażenie odsłuchowe. Biorąc
> pod uwagę powyższe 90% też sądze, że lepiej kupić dwa dobre głośniki plus
> suba niż 7.1 badziewia.

To teraz się będę czepiał:) A jak źle ustawi te 3 głośniki ? Kombinacji jest
przecież kilka... Co wtedy? Myślisz że central i dwie tylne satelity tak
komplikują sprawę, że przy 5.1 ludzie się motają a przy 2.1 sobie poradzą?

>Bo prawda jest taka, że nawet najlepsze głośniki
> komputerowe nie dorównają parze kolumn (w cenie ok 1000zł nowe za używane
> połowa tej ceny) na tanim wzmacniaczu.

Nie o tym jest wątek. SpielMann pytał wyraźnie o głośniki do kompa, więc
zostawmy dywagacje na temat standardowych zestawów bo to temat na inną
dyskusję.

> PS. Przechodziłem od pary głośników komputerowych po zestaw 5.1 do w tej
> chwili zewnętrzny wzmak plus średniej klasy kolumny. Wierz mi różnica w
> jakości i głośności jest kolosana.

Nawet nie będę sie starał się z tobą na ten temat spierać, bo jak napisałem
wcześniej, nie o tym wątek.

Pozdrawiam
HA