Re: 5.1 do 300zl

Autor: Demski Sebastian <sdemski_at_wp.pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 22:33:11 MET DST

> Jeśli pisząc "gość" masz na myśli SpielManna to sądzę, że gdyby zaliczał
> się
> do tej 10% grupy ze słuchem "idealnym" to nawet by nie pytał o głośniki za
> 300zł bo wiedziałby, że za tę cenę nie można kupić jednej przywoitej
> kolumny

tak pisze o nim. no więc uważam, że istnieją ludzie w kategori pośredniej,
którzy nie mają co prawda słuchu idealnego, ale potrafią rozróżnić że jeden
zestaw gra wyraźnie lepiej niż drugi. Nie trzeba mieć to tego pojecia co się
określa mianem przestrzenie itp.

> tych
> samo,
>>

> Napisać możesz, tylko czy masz jakieś dane, że 90% ludzi źle ustawia
> głośniki? Myślę iż moje przekonanie o tym, że 90% populacji ma przeciętny
> słuch jest dużo bardziej prawdopodobne. Poza tym akapit wyżej pisałeś o
> szufladkowanu, a sam to robisz zakładając, że tyle osób (90%) jest takimi
> cepami, że nie potrafi porządnie ustawić głośników?

heha no więc powiem Ci dlaczego tak sądze. bo jeszcze rok temu pracowałem w
sklepie który sprzedawał kompy i zdarzało mi się nie raz odwiedzać z różnych
przyczyn klientów (czy to serwis czy instalacja jakiejś drukarki takie
pierdoły), którzy mieli tak właśnie to wszystko ustawione. i tu nawet nie
chodzi o to czy oni wiedzieli czy nie jak je ustawić, ale głównie o to, że
nie mieli warunków, żeby to dobrze poustawiać. Przypomne, że nie wszytkie
zestawy (a raczej większość) nie posiada stojaczków albo wystarczająco
długich kabli, żeby to odpowiednie poskładać. Tylko proszę nie pisz zaraz,
że żaden problem kable dosztukować bo i tak większości ludzi tego nie robi.
Po prostu marketing robi swoje i ludzie myślą, że jak więcej głośników to
lepiej gra i właśnie z tym poglądom chcę zaprzeczyć. ty za to wyjeżdzasz, że
lepiej kupić więcej bo jak się spełni szereg warunków to przy określonych
wykorzystaniach będzie super efekt. a skąd wiadomo, ze zainteresowany będzie
oglądał filmy DVD?? a skąd wiesz jaką ma karte?? przecież tego nie napisał.
może to jakaś karta za 30zł z możliwością podpięcia 6 głośników. do takiej
też polecisz super wypasiony zestaw 5.1?

> A mógłbyś ?

no to masz wyżej wyjaśnione.

> chciał,

> ocenić
>>

> To był tylko przykład, że wiele osób wypowiada się "fachowo" na temat
> jakości sprzętu, dźwięku przez niego generowanemu tak naprawdę nie mając o
> tym pojęcia. Poza tym pamiętaj, że to jest tylko Twoja subiektywna ocena,
> że
> potrafisz powiedzieć czy głośniki grają dobrze czy źle. Może się tak
> kiedyś
> zdarzyć, że natkniesz się na zawodowego muzyka i Twoje przekonanie szybko
> legnie w gruzach... Zakładam, że nie jesteś muzykiem bo wtedy pewnie byś
> [...]

:) a gdzie ja tam wspominam, że jestem jakimś fachowcem. wyrażam swój pogląd
na ten temat. jeden może się ze mną zgodzić drugi nie.

> To teraz się będę czepiał:) A jak źle ustawi te 3 głośniki ? Kombinacji
> jest
> przecież kilka... Co wtedy? Myślisz że central i dwie tylne satelity tak
> komplikują sprawę, że przy 5.1 ludzie się motają a przy 2.1 sobie poradzą?

kwestie ustawienia wyjaśniłem wyżej. a dodam tylko, ze teraz zbaczasz z
tematu bo tu porównywałem jakość różnych zestawów głośnikowych a nie ich
ustawienie. czyli dla twojego wyjaśnienia jeśli ustawisz lipne głośniki źle
i lepsze głośniki źle to i tak te drugie będą grały lepiej.

> Nie o tym jest wątek. SpielMann pytał wyraźnie o głośniki do kompa, więc
> zostawmy dywagacje na temat standardowych zestawów bo to temat na inną
> dyskusję.

to miało tylko na celu podkreślenie, że bardziej liczy się jakość niż ilość.
czyli za tą samą cene lepiej kupić zestaw głośników 2.1 niż 5.1 bo będą
lepiej grały pod każdym niemal względem.
albo specjalnie tego nie zauważasz, albo ...

Pozdrawiam. Seba