Re: Laser Kolor

Autor: dot <grendot_at_NO.SPAM.PLEASE.poczta.wp.pl>
Data: Thu 14 Apr 2005 - 09:26:34 MET DST

Użytkownik Marcin Stankiewicz napisał:

> Polecam KonicaMinolta MagiColor 2300 DL. Ma jeszcze jedną
> niezaprzeczalną zaletę - kosztuje ok. 2000 PLN, do niej możesz dokupić
> za też coś koło 2000 PLN ( ceny z listopada ub. roku ) przestawkę
> kopiująco-skanującą Avision i masz kolorowe ksero +skaner za 4000 PLN.
>
> Co do kosztów - zależy od tego jak będziesz drukował ( tzn. czy duża
> ilość stron z jednego pliku, czy dużo plików z małą ilością stron, jedna
> kopia czy więcej ). Zużycie tonerów oraz bębna jest z ww. bardzo ściśle
> powiązane.

> [...]

Własnie nad tym Xerox'em PH 8400N się zastanawiałem. Zastanawia mnie
rzeczywista jakość i wydajność tych urządzeń. Z opisów producentów
wynika że tańsza drukarka Epson C9100 ma większe możliwości m.in. A3, N,
w cenie połowę niższej od Xerox'a i przy kosztach wydruku nawet niższych
niż Xerox PHASER. Koszty wyliczałem sumując podane przez producenta
wartości czyli: koszt każdego tonera/ilość stron przy 5% pokryciu +
koszt bębna/ilość stron. Wiem, że to nie odzwierciedli faktycznej
wydajności, ale nie mam doświadczenia z kolorowymi laserami, dlatego
zdaje się na waszą pomoc, skąd takie różnice, co lepiej wybrać?.
Obciążenie sprzętu nie będzie bardzo duże, w większości dokumenty
niewielkie od czasu do czasu wieksza ilość jednorazowo.

--
dot