Re: Kupiłem LCD i mam subpixel

Autor: Tomasz <labeo7_at_poczta.onet.pl_usun>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 18:28:09 MET DST

Użytkownik "Paweł Chrobak" <beefens@WYTNIJo2.pl> napisał w wiadomości
news:d3im09$hns$1@inews.gazeta.pl...

> A tak się przyłączę do tematu i spytam, jeśli by sprawdzać monitor LCD w
> sklepie, (piksele), to ile czasu przetrzymać sprzedawcę , czy włączyć
> ,zobaczyć , wyłączyć (LCD nie sprzedawcę ;), czy parę minut postać, niech
> się nagrzeje czy cos. Oczywiście im dłużej tym lepiej, no ale pytanie
> gdzie jest ta granica, zanim mnie ze sklepu wyrzucą ;)

chyba ogranicza tylko cierpliwosc sprzedawcy zanim Cie wyrzuci ze sklepu,
ale na powaznie to nie wiem czy to ma praktyczne znaczenie. Napisze w
skrocie co mialem z moim LCD (chociaz juz kiedys opisalem na grupie).
Kupilem Nec1760nx-bk, testowalem go w sklepie na obecnosc bad pixeli,
wszytko bylo ok. Po tygodniu uzytkowania pojawil sie caly czarny piony pas
na matrycy - najgorsze ze nie zawsze sie pojawial, nieraz po kilku godzinach
pracy, nieraz dopiero po kilku dniach. Monitor poszedl do serwisu, wrocil po
2 tyg. z odnotacja sprawny - co oznaczalo ze nic mu nie jest :) Po kilku
dniach sytuacja sie powtorzyla. Tym razem osobiscie zadzwonilem do serwisu,
wyslalem dodatkowo fotki uszkodzonej matrycy i po 2 tyg. dostalem nowy
egzemplarz :) Sprawdzilem, byl wolny od bad pikseli. Po kilkunastu
miesiacach uzytkowania pojawil sie uszkodzony sub-pixel - praktycznie
niewidoczny, wiec nim sie nie przejmowalem. Najgorsze, ze ostatnio (podczas
czyszczenia) pojawil sie uszkodzony piksel (czerwony) ktory bardzo mnie
drazni, bo jest prawie zawsze widoczny. Jednak poza tym to jestem zadowolony
z monitorka i nie narzekam.

Bylo juz wiele postow na temat paneli LCD, wylonil sie z tego jeden wniosek,
ze jesli chodzi o bad pixele to nie ma regul - to jest loteria. Zaden model
nie jest od nich wolny i nigdy nie wiadomo kiedy sie pojawia. Kupujac LCD
trzeba sie wiec z tym liczyc i traktowac to jako wade wsrod ich zalet. Kto
nie chce zeby draznily go bad pixele lepiej niech kupi CRT.

pozdrawiam
Tomek