Re: Jaki dysk twardy 160 GB ?

Autor: Hokan Ashir <dominator.ap_at_neostrada.pl>
Data: Wed 13 Apr 2005 - 11:38:40 MET DST

Użytkownik "woytaski" <woytaski@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d3ior7$9c5$1@news.onet.pl...

> już nie raz się z taką opinią spotkałem... wynika z niej że tylko Samsungi
> są ciche spośród dostępnych u nas dysków...

Wszystkie są w miarę ciche porównując do 5-6 lat wstecz, ale to dyski
Samsunga są najcichsze i tyle:)

> a to że dysku nie słysze bo zagłusza go szum wiatraków być może jest
> prawdą...ale skoro ten szum jest na tyle cichy że go w zasadzie nie
słysze,
> to oznacza że dysk nie odbiega głośnoscią od tła całego komputera...

Weź pod uwagę, że dla niektórych cisza ma niebagatelne znaczenie i
modernizują swoje komputery właśnie pod tym kątem (chłodzenie pasywne,
markowe obudowy i zasilacze itd.). W momencie kiedy te elementy mają
niemalże bezgłośne widać który dysk jest faktycznie najcichszy. Mój kumpel
ma postawiony prosty serwer pod Linuxem na starym złomie(nie ma nawet karty
graficznej). Na procku nie ma wiatraka bo nie jest potrzebny, grafy jak
wspomnialem nie ma w ogóle, innych napędów poza dyskiem również. Tak sie
akurat składa, że ma w drugim kompie dysk Kawiora a w serwerze Samsunga. Z
czystej ciekawości sprawdzaliśmy głośność obu no i cóż...Samsung to jednak
inna liga. Przy Caviarze to momentami ultra silencer się robi:)

> wiec szczerze polecam dyski Caviar!!

Ja też, bo to są dobre dyski, ale jednak słabsze niż Samsungi, przynajmniej
niż 1614N bo taki również posiadam.

Pozdrawiam
HA