Re: Asrock Kt880 -napiecia

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Sun 10 Apr 2005 - 11:13:17 MET DST

Dnia 2005-04-10 10:18 zdekodowano przekaz od: 'an':

> [...]
> <andrzej.libiszewski@.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl> napisał w
> wiadomości news:d398ek$sa5$1@nemesis.news.tpi.pl...

> No i miales 100 % racje ! :-) Winna okazala sie temperatura! Dziwne
> tylko ze jak zalozylem starego Palomino 1700+ to...temperatura spadla i
> zadnych padow !!!
> Dziwne to ale.. teraz radiator jest cieply (normalnie) a nie zimny jak
> przedtem. Wniosek z tego ze jednak bylo jakies waskie gardlo miedzy
> procesorem a radiatorem. Montaz ten sam, pasta ta sama jedynie co mi
> przychodzi do glowy to....grubosc coopershima !

Ostatnio zdaje się że widziałem tu na grupie przy okazji rozmowy o
coppershimach taką uwagę - uważać na ich grubość...

> Widac ten od Palomino jest za wysoki (grubosc blaszki) do Thoroughbred,a
> - pewnie roznica jest minimalna ale powoduje owo waskie gardlo..pasta
> nie wypelnia wtedy mikronierownosci na radiatorze i procesorze a
> stanowi zbyt gruba warstwe poniewaz wypelnia ta przestrzen jaka powstaje
> w wyniku zalozenia coopershima.

Dokładnie. W tych warunkach pasta nie może spełniać swojej funkcji. Jest to
też podstawowa przyczyna dla której nie zdecydowałem się na użycie
coppershima u siebie.

> Po poprzedniej plycie gdzie temeratura siegala 65-8 stopni ta 50 -52 na
> Asrocku wydala mi sie wymarzona....
> jednak tam byl termometr bezposrednio
> dotykajacy od dolu procka...tu jest to rozwiazane inaczej - dlatego sa
> takie rozbieznosci miedzy faktyczna a wskazywana temperatura.

A nie był tam przypadkiem używany pomiar z diody termicznej wbudowanej w
procesor? Asrock tego pomiaru nie wyświetla, natomiast potrafi dzięki tej
diodzie wyłączyć przegrzany procesor.

> Cenna uwaga byla ta o ...zbyt zimnym radiatorze...teraz jest on cieply a
> prcek siedzacy pod nim chlodniejszy...czyli ewidentnie bylo waskei
> gardlo na styku procesor - radiator.
> Komp teraz przechodzi wszelkie testy w Sandrze , 3DMarku itp - na
> ktorych przedtem momentalnie sie wywalala. Zaraz jade na gielde po
> innego coopershima.

Jeśli czujesz się dość pewnie przy montażu coolera zrezygnuj w ogóle z
coppershima. Jeśli nie, to chociaż dokładnie sprawdź jego grubość :)

> Dzieki raz jeszcze za podpowiedzi ....gdybys sie nie uparl na ta
> temperature ,to ja bym ja dalej bagatelizowal upatrujac przyczyny w
> napieciach:-)

Nie ma sprawy:) Uparłem się, bo mam taką samą płytę i procek na na prawie
takim samym jądrze (tylko inny stepping). Mam porównanie, jakie temperatury
powinny być i przy jakich zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Cieszę się, że
problem udało się rozwiązać.

> Widac czlowiek sie uczy cale zycie :-)

No pewnie :)

> dzieki i pozdrawiam
> Andrzej

Pozdrawiam również,

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH