Re: Szybkie pisanie

Autor: Marcin \ <xuled_at_nospam.go2.pl>
Data: Sat 09 Apr 2005 - 20:55:45 MET DST

Użytkownik "Ai" <nie_chce@spamu.pl> napisał w wiadomości
news:1h83n7kh2w14a$.ev99sodz26sr$.dlg@40tude.net...

> Wiem do czego służą te wypustki :). Cały problem polega na braku sensu
> używania metody 10-palcowej w niektórych sytuacjach. Przyjmijmy, że chce
> zaznaczyc fragment tekstu a potem go skopiować (żeby nie było żadnych
> wątpliwości: w dowolnym edytorze tekstu pod Windowsem). No więc tak,
> zaznaczam blok tekstu myszką, i chcę użyć skrótu Ctrl+C, więc układam ręce
> do pozycji wyjściowej, jedną przytrzymuję klawisz Ctrl a drugą stukam 'c'.

Szanowny kolego!
Przede wszystkim jezeli klepiesz tekst to naucz sie prostych skrotow
klawiszowych a myszka bedzie Ci zbedna i takie akcje jak "zaznacz",
"kopiuj/wytnij" oraz "wklej" (itp) bedziesz mogl wykonac znacznie szybciej i
to nie przekladajac reki. Po drugie korzystajac juz z myszki, klawisze
ctrl+c mozna nacisnac jedna reka, druga trzymajac myszke (po to sa 2
klawisze ctrl na klawiaturze)

> [...]
> alfanumerycznej (a nie na tej z klawiszmi specjalnymi), stąd mamy powrót
do
> pozycji wyjściowej, użycie skrótu i znowu wracamy do przemieszczania
> kursora strzałkami. Dziwne. Łatwiej jest zaznaczyć tekst jedną ręką myszką
> a drugą stuknąć jednocześnie Ctrl+C, można to zrobić bez patrzenia na
> klawiaturę ale już nie z poprawnym układem rąk (mały palec trzyma Ctrl, a
> serdeczny stuka 'c', tyle że obydwa są u lewej ręki !), co znowu utrwala
> złe nawyki lokalizacji klawiszy literowych jednym palcem...

Do poruszania sie po tekscie oprocz strzalek moze posluzyc skrot
ctrl+strzalka, co znacznie poprawia ergonomie, dodatkowo uklad crtl+c mozna
wykonac uzywajac poprawnego ulozenia reki - a jeszcze dodatkowo, zmiana
ulozenia reki i co za tym idzie zmiana orientacji palcow na klawiaturze jest
niewielka i nadrabia sie ja wypustkami na klawiszach "f" i "j" a takze
pamiecia miesniowa reki. Wez sobie poczytaj, poucz sie, potestuj a dopiero
potem wymyslaj teorie...
Czasami dziwi mnie jak ludzie potrafia sobie sami utrudnic zycie.

--
Marcin "bydle" Szwarc aka Arab
xuled[at]go2.pl