Re: Asrock Kt880 -napiecia

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Sat 09 Apr 2005 - 20:50:37 MET DST

Dnia 2005-04-09 19:46 zdekodowano przekaz od: 'an':

> Hmm dopiero co mialem Palomino i tam byly dopiero temperatury !
> Przyzwyczajony do wyzej wymienionego ...uwazalem ze to co jest teraz to
> wrecz mroz.....ale czlowiek uczy sie cale zycie i trzeba bedzie dac cos
> wiekszego do chlodzenia.
> Wynikaloby z tego ze Thoroughbred jest o wiele bardziej czuly na
> temerature.

Nie wiem jak jest z czułością... ale przy przetaktowaniu mojego Semprona (to
też Thoroughbreed, tylko inny stepping) kiedy czujnik pokazuje 52-55C
(trudne do osiągnięcia, ale jak pogorszę chłodzenie do wykonania) to oznacza
że zaraz będę miał stop, bo płyta wyłączy proc...

> Tego jestem pewien - pasta srebrna,cooler zalozony prawidlowo wszystko ok a
> radiator pod wentylem ledwo cieply.

Nie wiem jaki masz cooler, ale sprawdziłbym co się będzie działo na jakimś
wydajniejszym... Sprawdź też jednak montaż (za dużo pasty?), bo coś jest
ewidentnie nie tak - radiator nie powinien być w tych warunkach ledwo ciepły
tylko gorący - w końcu ma oddawać ciepło do otoczenia.

> Hmm w Biosie nie mam takiej mozliwosci jest : AUTO,133,166,200

Mój błąd, faktycznie nie ma takiej opcji... Przetestuj programem GoldMemory,
czy pamięć pracując na 133MHz nie sypie błędami, jeśli tak to spróbuj
ręcznie ustawić CL na 3 i podnieść nieco napięcie zasilania RAMu, może to
poprawi stabilność pracy. Najpierw jednak procek i jego chłodzenie.

> Moze masz nowszy bios ?
> Ja w obecnej sytuacji (spontaniczne pady ) balbym sie go nawet
> aktualizowac.

Bios 1.40 dostępny na www.asrock.com, bios 1.10 modowany na w
www.ocworkbench.com (podaję, bo można w nim ręcznie timingi pamięci ustawiać)

Słusznie się obawiasz aktualizacji, bo są problemy z aktualizacją biosu z
poziomu dos - najlepiej to robić z pod Windows programem Abit FlashMenu, a
winda nie pracuje ci stabilnie...

> pozdr.Andrzej

Pozdrawiam również,

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH