Re: Asrock Kt880 -napiecia

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Sat 09 Apr 2005 - 13:32:39 MET DST

Dnia 2005-04-09 12:23 zdekodowano przekaz od: 'an':
> Dla pewności warto by u ciebie też

> Własnie to 10.94 V jest zmierzone multimetrem czujnik plyty podaje 11.13
> V :-(
> Pozostale napiecia +3,3V - multimetr pokazuje + 3,20 V - (stabilne) + 5V
> multimetr pokazuje + 4,66 V (stabilne)

Jeśli masz możliwość, to sprawdź co się będzie działo na innym zasilaczu.
10.94V to faktycznie trochę za mało.

> Temperatury w porzadku to pierwsza rzecz jaka sprawdzilem.
> Temperatury:
> Płyta główna 33 °C (91 °F)
> Procesor 52 °C (126 °F)
> Seagate 35 °C (95 °F)

No to ci szczerze powiem, że temperatura procesora wydaje mi się sporo za
wysoka - nie podałeś jakie były warunki pomiaru, ale jeśli taka temperatura
jest w idle czy pod niewielkim obciążeniem, to bardzo niedobrze. Nominalnie
taktowany Athlon XP 1700+ nie powinien się tak grzać - to w końcu
Thoroughbred, nie Palomino i to taktowany zegarem ledwie 1467MHz. A przecież
pomiar jest z czujnika pod socketem, więc faktyczna temperatura jądra
procesora jest jeszcze sporo wyższa.

U kolegi na innej płycie ale z takim prockiem pojawiały się podobne problemy
i temperatura była ich przyczyną (była porównywalna dokładność pomiaru,
sprawdzałem)

U mnie temperatury w idle wynoszą: płyta 31°C, procesor 36-38°C, a pod
maksymalnym obciążeniem procesor ma koło 45°C. Taktowanie zegarem 2GHz,
chłodzenie na pół gwizdka.
Sprawdź, czy dokładnie założyłeś cooler, czy procesor jest poprawnie
przesmarowany pastą termoprzewodzącą (nie może być za mało, ale za dużo też
niedobrze), najlepiej na bazie srebra. Jak nie pomoże pomyśl o wymianie
chłodzenia na wydajniejsze.

Pozdrawiam,

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH