Re: bledy po nagraniu DVD TDK/Lite-On

Autor: PiterS <pestach_at_DELETEpoczta.onet.pl>
Data: Wed 06 Apr 2005 - 22:12:14 MET DST

> problem znikał. Generalna zasada - jeżeli sprzęt nie nagrywa Ci czego
> popadnie to nie oczekuj, że nagra Ci lepiej coś markowego niż ten który
> nagrywa na wszystkim.

Sprawdzałeś to w praktyce? Przeprowadziłeś jakieś badania?

> Gdzieś te błędy się muszą skumulować niezależnie od
> nośnika. I jak tylko istnieje ta marka tak długo są z nią problemy. I dotąd
> będą problemy dopóki ludzie będą oszczędzali 2pln na sprzęcie - tak tyle
> wynosi u mnie obecnie różnica między leonem a NECiem aż w końcu się całkiem
> upodobni cenowo.

Ja bym się zastanowił dlaczego ta różnica cen jest już taka niewielka. Jak
kupowałem swojego Liteona to płaciłem 500 zł a NEC był ze 200 zł droższy
nie mówiąc już o Plextorze za grubo ponad 1000 zł. Obecnie Plextor,
Pioneer kosztują jednak nieco więcej niż NEC. Liteony mają często problemy
z fabrycznymi biosami i to najczęstsza przyczyna problemów z nimi. W środku
to często to samo co SONY a o nich nie słyszałem, żeby powodowały straszne
problemy.

> Co Wy w nich widzicie? Ani jakości, ani ciszy, ani dobrej
> opinii. Same minusy i opinie fanatyków zakochanych w Leonach jak w
> telefonach Nokii. Bzdury, bzdury, bzdury

Poczytaj opinie na temat NEC DVD+/-RW ND-3520A np. na sklep.benchmark.pl -
Jeśli ktoś znajdzie w nim wadę to wymienia z reguły dużą głośność (która
nagrywarka jest cicha wypalając na DVD 16x?), czasem pojawiają się
narzekania na korekcję błędów. Poza tym wbrew Twoim stwierdzeniom jest
wiele osób zadowolonych z Liteonów, bo niektórym i taki sprzęt wystarczy,
także i mi. Nie palę na tanich płytkach bo niedrogo mam firmowe, jest
zdecydowanie cichszy przy nagrywaniu DVD 4x niż silnik w moim dysku WD. Co
mam więcej szukać? Mam wyrzucić nagrywarkę i włożyć NECa? Jak padnie lub
się zbytnio zestarzeje to będę szukał nowej i nie wiem co to będzie - może
NEC, może Plextor, może znowu Liteon. Jeśli umie się korzystać ze sprzętu
to na każdym można coś zrobić a jak się sypie/nie nagrywa to mam 2 lata
gwarancji.

--
Epox EP-8KRA2+ + Barton 2500@3200 + 2 x 512 MB Twinmos PC3200
LCD Iiyama AS 4821DTBK + Hercules Radeon 9700 128 MB + SkyStar 2