Re: trwalosc zapisu na DVD

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 06 Apr 2005 - 13:21:04 MET DST

> bede wdzieczny za wszelkie linki do artykulow i osobiste
> uwagi dotyczace trwalosci zapisu na plytach DVD+/-/RAM pod
> katem profesjonalnej archiwizacji danych.

"Profesjonalnie" na DVD?

> interesuja mnie rowniez symulowane testy nosnikow pod katem
> trwalosci zapisu, jesli takie istnieja, oraz opinie/zalecenia
> dotyczace ich przechowywania itp.

Nie spotkalem sie z takimi... Z praktyki mozna przyjac 2-3
lata dla CDR z dolnej polki i 10-15 dla tych markowych.
podobno z testow jarzeniowych wynika, ze plyty DVD moga byc
mniej trwale. Ale na testy praktyczne wypadaloby jeszcze pare
lat poczekac.

Tak czy inaczej - jesli bedziesz potrzebowal tych danych za 20
lat i wiecej, to albo przepalaj ich kopie co 5 lat, albo zainwestuj
w technologie magnetooptyczna.

> jesli istnieje jakas zaleznosc pomiedzy modelami nagrywarek a
> trwaloscia zapisu -- rowniez bede wdzieczny za uwagi.

Raczej nie sadze... Choc precyzyjna nagrywarka i wolniejszy
zapis faktycznie moze pomoc.
Poza tym - przechowywanie w suchym i ciemnym miejscu.

Pozdrawiam,
Vituniu.