boxowy wentylator do penrium 4 - rpm?

Autor: VooDoo <V.o.o.D.o.o_at_poczta.fm>
Data: Tue 05 Apr 2005 - 10:35:45 MET DST

Witajcie
mam takie pytanie

Procesor BOX Pentium 4 2,4 GHz bez HT prescot
plyta Intel 865GLC mATX
dysk maxtor 120 GB Sata
naped DVD - LG
+ jeden wentylator w obudowie artic fan pro TC
obudowa z "rurą" na procesor

pisze konf. tak na wszelki wypadek :) anyway chodzi mi o oborty boxowego
went. otoz slyszalem ze ten wentylator ma 4 stopnie obrotow ... czyli po
przekroczeniu jakies temp wchodzi na wyzszy stopien ... i zwieksza rpm
obroty , i teraz tak niezaleznie od temp u mnie ktora o zgrozo od
uruchomienia kompa ( np na noc byl wylaczony ) 38 C a po 10 min idle 44- 46
C i tak juz do konca , no i hicior po 10 min grania na procku granica
oscyluje 68- 69 C ( zone 2 okolo 60 C ) wedlug intela prescot moze pracowac
spokojnie do 69.1 C .... ale na ich stronie glownej www.intel.com wyraznie
sugeruja nizsza , moim zdaniem u mnie jest troche za wysoka... i teraz tak
tu moje pytania ida :)
czy to wina moze karty graficznej ( micro plyta i moze to sie nagrzewa jakos
? nie wiem ) czxy to moze wina pasty boxowej ?( ten smieszny plaster )
podbno jest do d.... i wszyscy przechodza na arctic silver 5 . Czy to moze
wina wiatraka.... jak juz wposmialem o tym 4 stopniowym działniu... z tym ze
temp czy tam 38 czy tam 69 C to pogram pokazuje ciagle wartosc oscylujaco
okolo 2884 rpm :/ uzywałem intelowkiego pogramu intel active monitor a
pozniej , a teraz speedfana i tak samo pokazuja obroty :/ czy to wina
wiatraka w takim razie ?

za odpowiedz z gory dziekuje

Czarny

ps skontakowalem sie via @ z customers suport na stronie www.intel.com maja
tam taki serwis anyway mily pan po napisaniu poematu odpisał dwa zdania :
prosze o zainstalowanie pogramu INTEL ACTIVE MONITOR ktory jest przeznaczony
do plyt intela :)