Re: boxowy wentylator do penrium 4 - rpm?

Autor: Mephisto2oo5 <mephisto_at_msi.pl>
Data: Wed 06 Apr 2005 - 14:31:58 MET DST

Użytkownik "VooDoo" <V.o.o.D.o.o@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:d2tiga$1okv$1@news2.ipartners.pl...
> Witajcie
> mam takie pytanie
>
> [...]
> ze konf. tak na wszelki wypadek :) anyway chodzi mi o oborty boxowego
> went. otoz slyszalem ze ten wentylator ma 4 stopnie obrotow ... czyli po
> przekroczeniu jakies temp wchodzi na wyzszy stopien ... i zwieksza rpm
> obroty , i teraz tak niezaleznie od temp u mnie ktora o zgrozo od
> uruchomienia kompa ( np na noc byl wylaczony ) 38 C a po 10 min idle 44-
46
> C i tak juz do konca , no i hicior po 10 min grania na procku granica
> [...]

Mój P4 3.0GHz pracuje przy na luzie przy 44 st. (wichura ma 2100RPM - prawie
wogóle go nie słychać),
w stresie osiagą w porywach 70st. (3k RPM nie przekracza) a na początku
kiedy jeszcze ekperymentowałem
z wiatrakiem to miał 80st. i nawet nie piardnął ;-)) widziałem P4 (2,66GHz
bodajże) w którym stanął wiatrak i komp chodził, gdy zaczął się dziwnie
mulić
okazało się, że ma prawie 100st. ale chodził :-)). Aha, zmniejszyłem
napięcie rdzenia o 0.1V i temp. spadła o kilka stopni (na luzie nawet
8-10st.)
Oczywiście cooler boxowy.