Re: Włączania za pomocą resetu

Autor: <webmajsterek_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 04 Apr 2005 - 23:55:47 MET DST

> Witam wszystkich,
> Mam dziwny problem z komputerem, po włącznie nic się nie dzieje trzeba
> wcisnąć (czasami kilkukrotnie) reset. Po czym komputer uruchamia się i
> pracuje normalnie. Z czym może być problem? Z góry dziękuje za pomoc

no tak ci co maja opsesje na punkcie zasilacza powiedza ze to zasilacz .

ty skaldales tego kompa ?? czy to firmowa produkcja .

jezeli skaldales ( albo ktos skkladal ) to moze byc taki sam powd tego jak ja
spotkalem sie -- a mnainowice ze sa dwa rodzaje pstryczkow .

1. ktory ma dwa stany wlaczony i wylaczony . jak raz nacisniesz to wlanczas jak
drugi raz to wylanczasz .

2. ktory jak naciskasz to daje napiecie na stykach tylko przez chwile .

a wiec mozliwe jest ze jezeli skladales sam kompa ten pierwszy pstryczek dales
do plyty ktora do startu potrzebuje tylko krotkeigo napiecia ( lub na odwrot
do plyty ktora potrzebuje stalego napiecia dales taki co daje tylko impuls ) .

ten pierwszy przypadek mozna poznac po tym wentylator na procku po nacisnieciu
resetu sie kreci przez jakies 3 sek i sie wylancza ( to samo zasilacz ) .

a jak bardzo szybko naciskasz reset ( kilak razy ) to w koncu komp startuje .
jak dasz ten pierwszy pstryczek do takiej plyty co potrzebuje tylko krotkeigo
inpulsu to gdy otrzymuje staly napiecie mysli ze sie komap chce wylaczyc .

kiedys 2 dnni zajelo mi rozgryzienie dlaczegot ak sie dzieje ( przy skaldaniu
kompa z nowej plyty na pentium 2 i nowej plyty ) . wczesniej uzywalem tylko
kompa typu 233 a one maily tak zawansowanej technologi startu .