Re: Nagrywarki DVD-RW DL - warto już teraz kupić?

Autor: zzz <zzzzzzzzzzzz_at_poczta.fm>
Data: Sun 03 Apr 2005 - 23:12:03 MET DST

> Co sądzicie o napędzie Lite-On SOHW-1673S? Czy to dobry wybór? Czy może da
> się kupić coś lepszego w tej cenie?

LineON SOHW jest chyba dość tani jak na możliwości. U mnie (wersja chyba
nieco starsza, inny numerek, ale też SOHW) sprawuje się dobrze jeśli chodzi
o nagrywanie, ale gorzej u niego z odtwarzaniem (szczególnie porysowanych
cd) - znacznie lepiej z tym radzi sobie zwykły odtwarzacz DVD (co ciekawe
tej samej firmy).
Odnośnie DL - na razie nie znalazłem płytki DL w rozsądnej cenie.
Nowe rzeczy - jest jeszcze DVD-RAM (ale nie wiem co to zacz, chociaż ładnie
brzmi ;) ).

> Czy nagrywarki często się sypią? Czy nic
> im się nie stanie jeśli będą używane jako czytnik CD-ROM i DVD?

Moja stara nagrywarka CDRW (też LiteON) wytrzymała chyba z dwa lata i nadal
nagrywa, ale już tylko lepsze płytki (lepsze w sencie Dysany za złotówkę) i
czasem coś jej się zdarzy zepsuć. Była używana przez większość czasu także
jako odtwarzacz (ale niezbyt intensywnie - za to nagrywała średnio jedną
płytkę na dzień przez ostatni rok!).
Zanim wykończysz nagrywarkę DVD pewnie wejdzie coś nowego na rynek i po
prostu zrobisz wymianę.