Re: 80 giga na p³ycie acorp 6bx/via/zx81

Autor: Szymon Belus <NO_SPAMsbelusWYTNIJ_TO_at_gazeta.pl>
Data: Sun 03 Apr 2005 - 22:59:46 MET DST

U¿ytkownik "Prezes" <z_dziuraWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:233a.000008ed.42504875@newsgate.onet.pl...
> uaktualnienie bios plyty acorp 6bx/via/zx81
>
> ACORP 6BX/VIA/ZX81 VR:1.6 Program: Unicore BIOS Wizard Version 1.5 BIOS
> Date:
> 03/16/99 BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG BIOS ID:
> 03/16/1999-693-596-SMC-
> 2A6LGX3CC BIOS Eval: 6VIA81 Ver:2B Chipset: VIA 82C691 rev 34 Superio: SMC
> 60x
> rev 0 found at port 3F0h gdzie moge znalezc uaktualnienie do tej plyty
> biosu
> chce za³ozyc dysk 80 giga a widzi mnie 32 giga performer@interia.pl

Witam!

Mam ta sama plyte na serwku...kiedys tez mnie interesowal upgrade biosu, bo
kupilem dysk 40 Gb i wlasnie widzial tylko 32GB.... Jednak sam nie bawilem
sie w upgrade, tylko dalem to znajomemu, ktory sie tym zajmuje na codzien.
Upgrade sie powiodl, i bios wykrywal dysk 40GB, ale....
Raz zawiesil mi sie komp (na win98 jeszcze wtedy) i wszystko powyzej 32GB
poszlo sie, delikatnie mowiac, czesac. Obcielem wiec partycje do 32GB i dysk
dziala do dzis :] jednak juz wiecej nie podlaczalem do niego wiekszych
dyskow. Moze to tylko wina winshita 98?? ciezko powiedziec... to bylo juz
dosc dawno i nie pamietam szczegolow. W kazdym razie ten znajomy, ktory w
tym siedzi od lat, powiedzial ze to moglbyc blad nowego biosu, tzn czyta
wieksze dyski, ale zle adresuje komorki pamieci powyzej 32GB.
Mimo wszystko do zwisu win98 dane powyzej 32GB mialy sie dobrze. Odczyt i
zapis bez problemow.

pozdrawiam
/Szymon Belus

ps. uaktualnienie biosu do tej plytki znalazlem na glownej stronie
producenta (czyli ACORP) (byc moze mam to jeszcze na dysku, ale musialbym
poszukac....predzej jednak znalazlbym to w necie :P)