Re: konfiguracja

Autor: Calme <calme_nospam_at_epf.pl>
Data: Mon 28 Mar 2005 - 12:10:43 MET DST

Użytkownik "Jolly Roger" zapodal

> To ja dorzucę coś innego. Kupujesz 2xSamsung 120 GB i łączysz je w
> RAID 0 i masz wydajność lepszą niż w przypadku raptora, razem 240 GB
> miejsca i wyjdzie taniej niż raptor 74 GB + samsung 160 GB.
------------------

hmm w benchmarkach Raptor osiąga czasem lepsze rezultaty od dwóch dysków
7200rpm na RAID 0
polecam artykul
http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/raptor_70gb/strona-1.html

w hd tach Średni liniowy odczyta danych 63MB/s

w Sandra 2004 " prędkość liniowego przesyłu danych " - 47MB/s to rekord dla
pojedynczego dysku Raptor wyprzedził dosłownie wszystkich, nawet dyski
15.000 rpm Ultra160 SCSI. Żeby tego było mało, wyprzedza nawet proste
macierze RAID-0 składające się z dwóch dysków ATA

wynik dwóch Raportów WD740GD pracujących w macierzy RAID-0
prawie 150 MB/s na zewnętrznej stronie talerzy, ponad 110MB/s na
wewnętrznej ( Winbench 99 )

oczywiscie nie namawiam absolutnie na Raptora jest drogi jak cholera (633PLN
najtaniej widzialem) to fakt i mam mala pojemnosc ale jesli kogos stac na
RAID w wykonaniu takich dyskow to jest to IMHO oprocz SCSI z najwyzszej
polki najlepsza obecnie inwestycja
w raidzie powiedzmy ze zapewni Ci te 140 GB miejsca - (nie jest to tak
bardzo malo - a zawsze mozna sie poslikowac DVD RW z DVD RAM np )

--
<< pozdrawiam Calme>>>
[AsusA7N8X 2.0 Deluxe + Barton 2500+ Aero7 + 2x512MB PC-333]