Re: nVidia czy ATI? - okolice wydajnosc GF4

Autor: T.N. <now_live_at_wp.pl>
Data: Sun 27 Mar 2005 - 18:21:39 MET DST

strOOs napisał(a):

> Hm pierwsze slysze, czekam na potwierdzenia;)

To głównie były informacje od osób z grupy pl.rec.foto zajmujących się
skanowaniem i obróbką zdjęć za pieniądze. Oni to jakoś tłumaczyli dość
fachowo co jest nie tak i dlaczego jest nie tak. Jak chcesz to możesz
przejżeć bardzo bogate archiwum tejże grupy lub po prostu tam zapytać. Z
tego co słyszałem najlepsze efekty otrzymywali na tych dużo starszych
(wręcz zabytkowych) typowo 2D kartach np. stary Matrox itp. Nie wiem,
może obecne wersje GForce'ów mają już to poprawione. Ale dla mnie to co
oni pisali jest nawet bardzo logiczne z marketingowego punktu widzenia.
Tego typu karty są dla *graczy*, a oni praktycznie mogą nie zauważyć
różnicy w jakości 2D. Tak samo sprawa ma się z monitorami LCD. Każda
osoba zajmująca się grafiką (głównie w sensie zdjęć) z którą rozmawiałem
twierdziła, że LCD są zdecydowanie gorsze od CRT (przynajmniej te modele
popularne - w cenie kilku, kilkunastu tysięcy to już pewnie jest
inaczej). Ale gracze pewnych rzeczy nie zauważą i będą ogłaszać wszem i
wobec, że LCD rządzi.

T.N.