Re: nVidia czy ATI? - okolice wydajnosc GF4

Autor: strOOs <stroos83-CUTitFORmailing-_at_go2.pl>
Data: Sun 27 Mar 2005 - 22:39:56 MET DST

Użytkownik "T.N." <now_live@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d26nvc$7ss$1@inews.gazeta.pl...

> To głównie były informacje od osób z grupy pl.rec.foto zajmujących się
> skanowaniem i obróbką zdjęć za pieniądze. Oni to jakoś tłumaczyli dość
> fachowo co jest nie tak i dlaczego jest nie tak. Jak chcesz to możesz
> przejżeć bardzo bogate archiwum tejże grupy lub po prostu tam zapytać. Z
> tego co słyszałem najlepsze efekty otrzymywali na tych dużo starszych
> (wręcz zabytkowych) typowo 2D kartach np. stary Matrox itp.

Wiem, w drugim kompie mam wiekowego ATI Rage, w ktorym TV-Out o kilka klas
przewyzsza dzisiejsze:)
Czyli po prostu na takim poziomie grafiki jak ja korzystam nic sie nie
zmieni:) A co do gier: jakbym byl maniakiem to wlozylbym w karte pewnie
wszystko co mam... ale wole kupic karte sprawdzona ktora w moim kompie z 2-3
latka na 100% spedzi i na ktorej sie nie zawiode.

> Nie wiem, może obecne wersje GForce'ów mają już to poprawione. Ale dla
> mnie to co oni pisali jest nawet bardzo logiczne z marketingowego punktu
> widzenia. Tego typu karty są dla *graczy*, a oni praktycznie mogą nie
> zauważyć różnicy w jakości 2D. Tak samo sprawa ma się z monitorami LCD.
> Każda osoba zajmująca się grafiką (głównie w sensie zdjęć) z którą
> rozmawiałem twierdziła, że LCD są zdecydowanie gorsze od CRT (przynajmniej
> te modele popularne - w cenie kilku, kilkunastu tysięcy to już pewnie jest
> inaczej). Ale gracze pewnych rzeczy nie zauważą i będą ogłaszać wszem i
> [...]

W pewnej klasie cenowej pojawia sie nowa seria EIZO (bodajze >12kzl) i ona
juz wymiata w wyswietlaniu kolorkow. Ale i tak mojego CRT 19" jeszcze
dluuugo nie zmienie:)