Re: szybkosci zapisu dvd-r - skad nagrywarka wie jakie ?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[a>
Data: Thu 24 Mar 2005 - 20:42:56 MET

made_myself <made_myselfSPAMIE@SSIJop.pl> wrote:

> Standard DVD+R powstał, bo się kilka firm "wypisało" z DVD Forum i
> chcieli zrobić coś konkurencyjnego.

1. dla kasy
2. dla kasy
3. DVD-R był (i jest nadal) słaby technologicznie, +R poprawia kilka
niedociagnięć

> Jeżeli się tworzy konkurencję, to trzeba dać "coś więcej", prawda?
> A akurat lepsze adresowanie sektorów, to ukłon typowo w stronę
> danych.

Bzdura. Precyzyjne adresowanie przydaje sie głównie w stacjonarnych
DVD-Recorderach, ktore cały czas muszą włączac i wyłączać laser, dogrywając
kolejne partei danych, których strumień z natury nie jest ciągły.
Przy zapisie danych/filmów/whatever na komputerze przydaje sie to tylko w
przypadku sytuacji "Buffer underrun", czyli w momencie kiedy dysk lub inny
komponent "nie wyrabia".

> I zanim zacząłem się popisywać znajomością skrótów, to poczytałem
> trochę, uwierz mi.
> Format + NIE powstał z myślą tylko i WYŁĄCZNIE o nagrywaniu filmów.

Normalnie Ameryka. BTW kto i kiedy powiedział Ci cos takiego, bo ja na pewno
nie?!

> Powstał z myślą o Video i Danych oraz o zwiększeniu kompatybilności
> z czytnikami DVD-ROM oraz DVD-Video. A według mnie to właśnie to
> "Versatile".

"Versitaile" pojawilo sie w nazwie technologii DVD, standardy zapisywalne
+R/W oraz -R/W powstały znacznie pozniej.

--
pozdrawiam
      Mikolaj