Re: szybkosci zapisu dvd-r - skad nagrywarka wie jakie ?

Autor: made_myself <made_myselfSPAMIE_at_SSIJop.pl>
Data: Thu 24 Mar 2005 - 13:16:43 MET

Mikolaj Tutak wrote:

> Zanim zaczniesz sie popisywac znajomoscia skrotów, poczytaj troche.
> Standard DVD+R został stworzony mi. dlatego, ze były pewne problemy
> techniczne z nagrywaniem filmów na DVD-R. Dokładniej, przy zapisie

Standard DVD+R powstał, bo się kilka firm "wypisało" z DVD Forum i chcieli
zrobić coś konkurencyjnego.

> strumienia DVD Video istnieje koniecznosc wstrzymywania co jakis czas
> zapisu (wyłaczania lasera) i wznawiania gdy kolejna porcja filmu
> bedzie gotowa. Dzieki precyzynemu adresowaniu, łączenia i dogrywanie
> kawałków na płytach DVD+R jest rozwiazane elegancko i efektywnie,

Jeżeli się tworzy konkurencję, to trzeba dać "coś więcej", prawda?
A akurat lepsze adresowanie sektorów, to ukłon typowo w stronę
danych.

> natomiast dla DVD-R stosowane sa protezy analogiczne do BurnProof'ow
> znanych z płyt CD-R. Zresztą cała technologia DVD-R jest zyt mocno
> bazowana na płytach CD-R.

I zanim zacząłem się popisywać znajomością skrótów, to poczytałem trochę, uwierz
mi.
Format + NIE powstał z myślą tylko i WYŁĄCZNIE o nagrywaniu filmów.
Powstał z myślą o Video i Danych oraz o zwiększeniu kompatybilności
z czytnikami DVD-ROM oraz DVD-Video. A według mnie to właśnie to
"Versatile".

--
Pzdr
made_myself