Re: szybkosci zapisu dvd-r - skad nagrywarka wie jakie ?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[a>
Data: Wed 23 Mar 2005 - 20:22:02 MET

made_myself <made_myselfSPAMIE@SSIJop.pl> wrote:

> DVD nie były projektowane do zapisu filmów, ani +, ani -.
> Jak sama nazwa wskazuje DVD to Digital Versatile Disc, czyli
> cyfrowy dysk ogólnego przeznaczenia. Video to tylko jedno z
> zastosowań.

Zanim zaczniesz sie popisywac znajomoscia skrotów, poczytaj troche. Standard
DVD+R został stworzony mi. dlatego, ze były pewne problemy techniczne z
nagrywaniem filmów na DVD-R. Dokładniej, przy zapisie strumienia DVD Video
istnieje koniecznosc wstrzymywania co jakis czas zapisu (wyłaczania lasera)
i wznawiania gdy kolejna porcja filmu bedzie gotowa. Dzieki precyzynemu
adresowaniu, łączenia i dogrywanie kawałków na płytach DVD+R jest rozwiazane
elegancko i efektywnie, natomiast dla DVD-R stosowane sa protezy analogiczne
do BurnProof'ow znanych z płyt CD-R. Zresztą cała technologia DVD-R jest zyt
mocno bazowana na płytach CD-R.

--
pozdrawiam
      Mikolaj