Re: Prawidlowe uziemnienie obudowy

Autor: pit <pietrek45_at_nospam.master.pl>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 23:39:00 MET

aszfer napisał(a):
> Ooooo, ja np. o to nie słyszałem,a raczej byłbym do tego predyscynowany ;).
>

> No widzisz sam sobie odpowiedziałeś.Trzeci przewód (albo piąty w instalacji
> trójfazowej) czyli przewód PE zazwyczaj nie jest doprowadzany przez
> elektrownię, (a moze nawet nigdy?)tylko jest uziemiany (wkopywany w ziemię)
> przy budynku, albo w jego pobliżu.
> Przewaga układu sieciowego TN-S nad TN-C jest nie do przecenienia.

Tutaj masz rację. Energetyka doprowadza do odbiorcy, np: do złącza
kablowego z zabezpieczeniem głównym 4 przewody (tutaj jest granica
eksploatacji). Od tego miejsca w stronę instalacji idzie już 5
przewodów (piąty PE). Wyobraź sobie, że jest on w tymże złączu połączony
z przewodem N (kto ci naopowiadał takich głupot, że jest on gdzieś
wkopywany?)

--
pit
gg 1812933 pietrek45@nospam.master.pl