Re: Druk laserowy vs iglowy

Autor: klimecki <dziedzwiedz_at_op.pl>
Data: Sun 20 Mar 2005 - 22:07:10 MET

> Mialbym prosbe do osob zorientowanych w sprawach druku, wdrazam system
> odpowiedzialny za realizacje wysylki. Przewiduje ok. 500 stron wydruku
> dziennie i naturalnym wydal mi sie wybor drukarki laserowej (mam na oku
> Lexmarka T630 - koszt druku strony na zammiennym tonerze ok 3 groszy)
ja bym pogooglal na temat ich awaryjnosci [plujki tej firmy maja rozne
opinie]
do takich rzeczy moja sugestia to jakis biurowy hp dla ktorego te 500str
to chleb powszedni [nawet jakies 'leasingowane' lj 4500 [to tylko przyklad
firma miala sporo modeli office] itp -wydajne, tanie w exploatacji i
niezawodne].
> ale prezes firmy jest zdania ze najlepszym rozwiazaniem bedzie drukarka
> iglowa.
ach ci prezesi, pewnie go wizja smiesznie taniej tasmy przekonala:)
> Co o tym sadzicie ??? Nie mam zadnego doswiadczenia w eksploatacji
> drukerek iglowych wiec ciezko jest mi sie odniesc do sugestii prezesa
> choc pomysl nie bardzo mi sie podoba.
1) Wszystkie te iglowe 'cholerstwa' :) - mialem do czynienia ze epsonami oki
byly niemilosiernie glosne [500 stron/rachunkow/drukow to moze byc mordega
dla kogos kto
przy tym bedzie siedzial]
2)Szybkosc - na swoj sposob szybkie, ale do laserowki ta predkosc ma sie
nijak, tzn
sa wolniejsze [pomijam kwestie jakosci druku, jakis tam
czcionek -przykladowo te na ktorych
pracowalem po przelaczeniu na jakas tam wybrana czcionke i jakosc wyraznie
przyspieszaly, jednak
druk byl mniej wyrazny, czciona mniej czytelna i takie tam]
3) te na ktorych pracowalem wymagaly papieru z tzw perforacja [na traktor
drukarki]
a tego w odroznieniu od a4 w ryzach nie bylo wszedzie od reki. To wada ale i
zaleta jesli
musicie miec np kilka kopii wydrukow [drukowalem na papierze ktory mial 3-4
warstwy
i kazda z nich trafiala na inny dzial, drukowane byly wszystkie
jednoczesnie]
4)tasma przy sporym obciazeniu wbrew pozorom szybko sie zuzywa, jak kupujesz
drukare wez pod uwage jej materialy ekspoatacyjne [dostepnosc, oraz latwosc!
montazu]
> Wysylka bedzie obslugiwana przez prosta siec, 1 serwer + ok 8 terminali,
> czy nie ma problemu w przypadku drukarek iglowych z drukiem w sieci ??
nie bylo jesli drukarka miala swoje gniazdo lan [czyli byla tzw sieciowa
sama z siebie], z printserwerami
zas bywalo roznie[jakies zapchane bufory].
ps. ja bym byl jednak za laserowka, jest bardziej wszechstronna
pozdrawiam
kp