Re: Znikanie danych na dyskach 200 gb maxtor i caviar

Autor: Hubert Rebus <habert5.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 20 Mar 2005 - 18:50:06 MET

Są to dyski ATA, są sformatowane jako jedna wielka patrycja, bo mam już
dosyć ciągłych ich podziałów.
Przypomniałęm sobie jedną rzecz - na początku jak sprawdzałęm te dyski był
na nich wydzielony na samym początku dysku obszar 8 mb - wydaje się, że to
na pamięć cache dysku, bo one są z 8 mg cachu. Ale ja skasowałem ten
wydzielony obszar zakłądajac patrycje, bo nie mogłem tam nic zmieścić, w
końcu co to jest te 8mb, mże to na rozruchowy obszar tylko jest przeznaczone
i nie wolno tego kasować ??? Może problem wynika stąd właśnie ??? Czy
wszystkie dyski z 8mb cache mają taki obszar wydzielony, jakby mini patrycje
o pojemności 8 mb na początku dysku ???