Monitor LCD i podejrzane pixele

Autor: Andrzej <andkas1_at_wp.pl>
Data: Thu 17 Mar 2005 - 10:39:20 MET

Jak wyglądają bad pixele to wiem,
są to świecące, lub jak to niektórzy określają - walące po oczach
pixele, nie reagujące na sygnały
taki efekt jest na matrycach TN
a jak jest na matrycach MVA/PVA ?
tam podobno jest inaczej, mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to mniej więcej
wygląda ?

bo moje pytanie związane jest z tym, że na moim monitorze LCD
(matryca PVA) jest coś w rodzaju ciemnej plamki – zupełnie podobnej
to kropli z zaschniętej śliny, uprzednio wyrzuconej przez
zakatarzonego użytkownika ;)
Ta plamka o wielkości 2 lub 3 pixeli i jak by przysłania obraz.
Nie można powiedzieć, że są to bad pixele, bo reagują one na sygnały ...

Jak powiedziałem ów plamka nieco przyciemnia obraz, jest wiec
szczególnie widoczna na białym tle, a na ciemnych tłach
jest nie widoczna.

Czy ktoś spotkał się z takim defektem w LCD ?
Jak przyglądam się temu zjawisku pod lupa, to odnoszę wrażenie,
że gdzieś miedzy matrycę, a lampą coś ten obraz przysłania,
(paproch itp) ale to tylko moje domniemywania, bo musze przyznać,
że nie znam bardzo zasady działania LCD ...

i inne pytanie
czy to nie są właśnie bad pixele ?
dodam, że mój monitor to matryca PVA

A.