Re: Monitor LCD i podejrzane pixele

Autor: PiterS <pestach_at_DELETEpoczta.onet.pl>
Data: Thu 17 Mar 2005 - 18:47:36 MET

> [...]
> Ta plamka o wielkości 2 lub 3 pixeli i jak by przysłania obraz.
> Nie można powiedzieć, że są to bad pixele, bo reagują one na sygnały ...
>
> Jak powiedziałem ów plamka nieco przyciemnia obraz, jest wiec
> szczególnie widoczna na białym tle, a na ciemnych tłach
> jest nie widoczna.
>
> Czy ktoś spotkał się z takim defektem w LCD ?
> Jak przyglądam się temu zjawisku pod lupa, to odnoszę wrażenie,
> że gdzieś miedzy matrycę, a lampą coś ten obraz przysłania,
> (paproch itp) ale to tylko moje domniemywania, bo musze przyznać,
> że nie znam bardzo zasady działania LCD ...

Objaw nie przypomina wypalonego pixela. Mam monitor na matrycy MVA Premium
co jest bardzo bliskie PVA. Mam gdzieś w rogu jednego nieświecącego
subpixela i wygląda jak by na ekranie leżał podłużny pyłek z kurzu (ułożony
w pionie, wysokość - z pół mm, tyle że nie da się go zdmuchnąć) ale żeby go
zobaczyć trzeba przystawić głowę gdzieś na odległość 15 cm od monitora.
Przy zakupie monitora od sprzedawcy dowiedziałem się, że niektóre defekty
matryc można próbować "rozetrzeć". Najlepiej rozgrzać matrycę, później
szmatka,może delikatny środek czyszczący i spróbować to miejsce pougniatać
- czasami pomaga. Procedura jest standardowa - tak uczą na szkoleniach.

Gdybyś miał filtr szklany na matrycy to można by sądzić, że coś dostało się
między szkło a matrycę, jeśli nie masz takiego filtra to nie mam pojęcia co
to może być.

> i inne pytanie
> czy to nie są właśnie bad pixele ?
> dodam, że mój monitor to matryca PVA

Wg mnie nie.

--
Epox EP-8KRA2+ + Barton 2500@3200 + 2 x 512 MB Twinmos PC3200
LCD Iiyama AS 4821DTBK + Hercules Radeon 9700 128 MB + SkyStar 2