Re: Temperatura wew. zasilacza

Autor: Konrad Billewicz <billewicz_at_usunto.o2.pl>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 14:10:12 MET

> [...]
> codegen 300X1 (300 W).
> (do tego geforce440MX,hdd,2 nagrywarki,cdrom).
> Szalejąc tak spaliłem już 3 zasilacze, tym razem postanowiłem sprawdzić
> jakie temperatury panują wew. zasilacza. Po zdjęciu obudowy zasilacza i
> dotknięciu radiatorów ... odbiły mi się ona na ręce, czyli temperatura
> stanowaczo za wysoka jak na układy półprzewodnikowe. Można go wykręcić i
> gotować na nim wodę na kawe. Teraz dodałem wiatrak i... radiatorki prawie
> zimne. Czy więc producent zapomniał o wymianie cieplnej w swym produkcie ?

Nie miałeś wentylatora w zasilaczu? Chyba źle zrozumiałem, bo nie widziałem
nigdy zasilacza bez wentylatora. Znaczy się... widziałem w swoim genialnym
wykonaniu, spalił się po 5 sekundach. :-(

> A jak sprawa u Was wygląda ?

Ja od czasu mojej ostatniej, wyżej wspomnianej, przygody z wyciszaniem kompa
do zasilaczy się nie dotykam. ;-)

> I bardzo ważne, najpierw sprawdź miernikiem (multimetrem) czy nie ma
> napięcia na radiatorach, bo jeżeli w fabryce ktoś coś spaprał, zamiast
> poczuć ciepło poczujesz 220 V.

Ładna konkluzja. :-)

Pozdrawiam.