Temperatura wew. zasilacza

Autor: Piotr <friczek_at_o2.pl>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 13:50:46 MET

Mianowicie od jakiegos czasu komputer pracuje 24h pod pełnym obciążeniem.
Płyta to intel 845 pesv, procek intel P4 2,4 GHz, a zasilacz to tylko ...
codegen 300X1 (300 W).
(do tego geforce440MX,hdd,2 nagrywarki,cdrom).
Szalejąc tak spaliłem już 3 zasilacze, tym razem postanowiłem sprawdzić
jakie temperatury panują wew. zasilacza. Po zdjęciu obudowy zasilacza i
dotknięciu radiatorów ... odbiły mi się ona na ręce, czyli temperatura
stanowaczo za wysoka jak na układy półprzewodnikowe. Można go wykręcić i
gotować na nim wodę na kawe. Teraz dodałem wiatrak i... radiatorki prawie
zimne. Czy więc producent zapomniał o wymianie cieplnej w swym produkcie ?

A jak sprawa u Was wygląda ?

I bardzo ważne, najpierw sprawdź miernikiem (multimetrem) czy nie ma
napięcia na radiatorach, bo jeżeli w fabryce ktoś coś spaprał, zamiast
poczuć ciepło poczujesz 220 V.

-----
Pozdrawiam serdecznie