Re: Temperatura wew. zasilacza

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 14:37:07 MET

Dnia 2005-03-10 13:50 zdekodowano przekaz od: 'Piotr':
> Mianowicie od jakiegos czasu komputer pracuje 24h pod pełnym obciążeniem.
> Płyta to intel 845 pesv, procek intel P4 2,4 GHz, a zasilacz to tylko ...
> codegen 300X1 (300 W).
> (do tego geforce440MX,hdd,2 nagrywarki,cdrom).
> Szalejąc tak spaliłem już 3 zasilacze, tym razem postanowiłem sprawdzić
> jakie temperatury panują wew. zasilacza. Po zdjęciu obudowy zasilacza i
> dotknięciu radiatorów ... odbiły mi się ona na ręce, czyli temperatura
> stanowaczo za wysoka jak na układy półprzewodnikowe. Można go wykręcić i
> [...]

Te blaszki z codegenów nazywać radiatorami to pewna przesada - są małe,
wentylatory w zasilaczach do bardzo wydajnych nie należą, a żeby taki
radiator mały działał jak należy to wentylator powinien działać z siłą
małego huraganu - zwróć uwagę, że w większości droższych konstrukcji
radiatory są znacznie bardziej masywne, a przede wszystkim mają znacznie
większą powierzchnię wymiany ciepła - i tam ten zwykły przepływ powietrza
wymuszony wiatrakiem (zwykle lepszym zresztą) jest w stanie je schłodzić.

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH