Re: Problem z Epox 8RDA3

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 08 Mar 2005 - 00:35:44 MET

ike <brak@m.s> wrote:

> Dzieki narazie za porady :) Nio wlasnie wydaje mi sie ze dysk pracuje w
> trybie PIO zamias ultradm133 chociaz przez system jest rozpoznawany jako
> udma co nie przeklada sie na transfer :(

            Bo UDMA133 raportuje BIOS, a PIO wymusza pewnie durne winXP.
Wystarczy kilka bledow CRC na kanale i ten niby OS ustawia kanal w PIO
nawet o tym nie informujac usera, bo jeszcze biedaczek oderwany od psow,
chmurek i spinaczy by sie zestresowal.
Usun kanal i pozwol by po restarcie zostal znaleziony - to jedyna metoda
- nawet MS przyznaje sie w swojej bazie wiedzy do tego, ze dal z tym d*y.

> Hm a mozesz bardziej sprecyzowac czemu lepiej zeby byl to bank 0/1

            Przy nForce2 mozesz sobie przy 1 module ustawiac dololnie, byle nie
w poprzek i nie w rzucik. JA mam np w banku 2 [najdalszym], by RAM mniej
nagrzewal sie od powietrza wydmuchiwanego z CPU. Calosc dziala
superstabilnie.

> i synchronicznie z FSB

            Bo nForce2 fatalnie wydajnosciowo dziala przy ustawienach
asynchroniczynych - duzo gorzej od VIA, ale zaden chipset tego nie lubi -
bufory wprowadzaja znacze opozninia.

> jak to ustawic ? ;)

            W setupie ustawiasz FSB i taktowanie pamieci na takie samo.

> Jesli chodzi o sprzet to jestem w erze 1996/2001 teraz
> to totalnie wypadlem z sprzetu ;)

            A lada chwila A64 i S754/939 wyprze SocketA ;)

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938