Re: Żywotność CD-R

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 08 Mar 2005 - 00:25:28 MET

Xxxxxx <no_spamWYTNIJTO@vp.pl> wrote:

> W nr.3(9) "Świat Techniki" jest artykul "UWAGA znikajace dane". Jest w
> nim mowa o zywotnosci plyt CD-R i wg "tego" art. morkowe CD-R padaja
> po 5-15latach a te NoName po okolo 2-3latach.

            Defetysci. Zywotnosc typowych CDR na ftalocyjaninie wynosi ~10 lat.
Mam troche BTC z 1996 i 1997 r i trzymaja sie lepiej niz niektore
nowonagrane plyty Verbatrima.
OCzywiscie jak bedziesz przechowywal plyty w pelnym sloncu [UV] to padna i
po kilku miesiacach.

> Troche to mi krew w zylach zmrozilo bo sporo mam swoich smieci na tym
> nosniku :(> oczywiscie na markowym ;) .

            jw.

> A do niedawna producenci zapewniali o 100letniej zywotnosci tego nosnika.

            Ale to dotyczy innego nosnika niz najpopularniejsze, tanie plyty
- taka zywotnosc maja plyty na podkladzie zlotym [dawny kodak],
ciemnoniebieskim [Verbatrim MetalAZO] i czarnym [sporo nosnikow] - sa duzo
odpornijsze na UV.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938