Re: Problem z Epox 8RDA3

Autor: Andrea <andrzej.libiszewski_at_.wytnij-wiesz-co.wp.tutaj_tez.pl>
Data: Tue 08 Mar 2005 - 00:07:00 MET

Dnia 2005-03-07 23:30 zdekodowano przekaz od: 'ike':

> Dzieki narazie za porady :) Nio wlasnie wydaje mi sie ze dysk pracuje w
> trybie PIO zamias ultradm133 chociaz przez system jest rozpoznawany jako
> udma co nie przeklada sie na transfer :( Hm a mozesz bardziej
> sprecyzowac czemu lepiej zeby byl to bank 0/1 i synchronicznie z FSB jak
> to ustawic ? ;) Jesli chodzi o sprzet to jestem w erze 1996/2001 teraz
> to totalnie wypadlem z sprzetu ;)

Sandra widzi dysk na UDMA6 - więc powinien działać właśnie tak. W sumie na
twoim miejscu wywaliłbym w ogóle sterownik kontrolera IDE i zainstalował na
świerzo. Może to coś pomoże.
Co do banku pamięci - nie pamiętam, jak to na nForce jest, ale wydaje mi
się, że banki 0/1 i 4/5 różnią się trochę organizacją. A odkąd pamiętam
zawsze radzono mi zresztą żeby banki obsadzać od 0/1 (z wyjątkiem oczywiście
pracy w trybie Dual) Dlaczego Ram powinien pracować synchronicznie? Ano
dlatego, że jeśli tak nie pracuje, to wprowadzane są dodatkowe cykle
oczekiwania aż szyna procesora zsychronizuje się z szyną pamięci. Rezultatem
jest wolniejsza praca całości. Ustawić musisz taktowanie RAM na 166MHz i
powinno być dobrze. CL możesz wtedy ustawić na 2 - nie powinno z takim
ustawieniem być problemu (będą mniejsze opóźnienia przy adresowaniu pamięci)

Jeszcze parę uwag co do raportu Sandry

1. Dysk odczytuje na raz 16bit, chociaż mógłby pewnie 32 - sprawdź w biosie,
czy masz aktywny 32bit transfer.
2. Napięcie +3.3V: +2.77V to _stanowczo_ za mało. Pożycz od kogoś miernik i
pomierz napięcia na molexie - miej nadzieję, że to błąd pomiaru na płycie.

I jeszcze jedna sprawa - kiedy ostatnio defragmentowałeś dysk?

--
Andrea      | ASRock K7Upgrade-880, AMD Sempron 2800+, Pentagram QC-80Cu
2*256MB GoodRAM PC3200, Sapphire Radeon 9600 128MB, LG Flatron ez T710PH