Re: stary komputer i kilka pytan

Autor: komiago <komiagoWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 06 Mar 2005 - 10:58:49 MET

> 1) czy po instalacji systemu trzeba (albo czy wystarczy :)) zainstalować
> sterowniki VIA 4in1 (na stronie znalazłem wersję 4.43, czy będzie działać?)
> i wszystko powinno bez problemu pójść z pełną prędkością? :)
U mnie działało ale z inną płytą.

> 3) ewentualnie na co można by wymienić kartę graficzną w tym komputerze,
> żeby coś polepszyć tanim kosztem? (może jakiś Radeon 7000 lub 7500? Pójdzie
> na tym? A może GeForce?)
Polecam GeForce 2MX 400 , lepsze karty też pójdą ale niewiele zyskasz z powodu
ogólnej cienizmy systemu !

> 4) czy po kilku zabiegach (typu wymiana karty graficznej) da się na tym
> komputerze w miarę bezproblemowo oglądać filmy divx, ewentualnie pograć w
> jakieś starsze gry (ale nie znowu takie bardzo stare, dobrze byłoby gdyby w
> miarę sensownie dałoby się grać w Simsy 2 - wymóg właścicielki komputera
Zmień procesor na 466 (i spróbuj przetaktować szyną na 525 MHz), Divxy powinny
chodzić całkiem nieźle, ale o Sims 2 zapomnij.

> 6) czy w ogóle ta płyta jest "zjadliwa"?
> Chodzi o modernizację jak najmniejszym kosztem, a osiągnięcie jak
> najlepszego efektu. Pytam wobec tego, co proponowalibyście wymienić, zrobić
> z tym komputerem, żeby go trochę odmłodzić.
Pamięci nie dokładaj szczególnie jak będzie pracował z Win 98 bo to tylko
zaszkodzi, no i wszystko będzie działało jak system będzie w maire świeży a jak
wgrasz dużo programów to się będzie mulił. Zobacz czy do napędów są osobne kable
 (na pojedyńczym działa wolniej) i włącz tryb DMA. Wgraj jeden pack kodeków
divx, bo jak powgrywasz więcej to też będzie kicha, widziałem ostatnio taki dla
starszych kompów.