Re: stary komputer i kilka pytan

Autor: Brodi <madmax81_at_spam_no_interia.pl>
Data: Sun 06 Mar 2005 - 01:12:14 MET

> 1) czy po instalacji systemu trzeba (albo czy wystarczy :)) zainstalować
> sterowniki VIA 4in1 (na stronie znalazłem wersję 4.43, czy będzie
> działać?)
zainstaluj

> 2) gdzie znaleźć sterowniki do karty graficznej przeznaczone dla windowsa
> 2000? (na stronie Ati są tylko do Rage Pro, czy to to samo?)
wpisz ati llc to znajdziesz w google

> 3) ewentualnie na co można by wymienić kartę graficzną w tym komputerze,
> żeby coś polepszyć tanim kosztem? (może jakiś Radeon 7000 lub 7500?
Ja do Celerona 466 wsadziłem GF FX 5900 :-))
i tak divxy na tym nie chodziły czy gry :))
Riva TNT2 styknie

> 4) czy po kilku zabiegach (typu wymiana karty graficznej)
o filmach zapomnij, a gier na taki sprzęt to jest przynajmniej kilkaset.
ja bym na tym z rivą odpalił q3 bez problemu
o sims 2 zapomnij !
> 5) czym sprawdzić czy wszystko jest w 100% sprawne? zapuścić jakiegoś
> memtesta i co dalej?
jakiś linuxlive też warto, ja sprawdzam slax`em

> 6) czy w ogóle ta płyta jest "zjadliwa"?
jak na tamte czasy czyli jakieś 5 lat to średnia płyta

Jako system do gier polecam win98se, a do netu winme+ie 6.0sp1
o win2k zapomnij bo to nawet na P3 się ślimaczy

> Chodzi o modernizację jak najmniejszym kosztem, a osiągnięcie jak
> najlepszego efektu. Pytam wobec tego, co proponowalibyście wymienić,
> zrobić z tym komputerem, żeby go trochę odmłodzić.
ram już masz, dokup na początek lepszą grafe.

ogólnie to modernizowac tego się nie opłaca biorąc pod uwagę że nówka
sempron to 175 zł + płyta za 150 zł + 128 DDR 65 zł + obudowa kl mysz = 450