Re: Kontroler RAID - jaki?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 05 Mar 2005 - 10:52:15 MET

Użytkownik "ToMasz" <witu@NO-SPAM.op.pl> napisał w wiadomości
news:d0bmuv$3ni$1@news.onet.pl...

> wiec, opisze Ci Bajkeod początku. na Toms hardware, ( i innych) jest
> napisane ze sata prawie nic nie przyspiesza, a raid prawie nic nie
> daje w małych plikach, w dużych troszeczke. ja akurat postawiłam
> macierz 0 - stripping, bo zależało mi przedewszystkim na szybkosci.
> Po 3 miesiacach, dalej twierdze ze to był zajebisty wybór. Hdtach na
> pata pokazywał max 60 czegostam srednio 43, raeaz pokazuje 100,
> srednio 65. robilismy testy ze stoperem, jakies tam pliki, kopiowały
> sie kolegom, na normalnych dyskach w 1min 28 sek u mnie w 55s.

A gdzie ja napisałem, że zależy mi na jakimkolwiek przyspieszeniu
transferów?

> w Twojej sytuacji raid1, na SATA zawsze mozesz wypiąc dysk na
> chodzącym kompie, ale raczej nie w czasie zapisu. Co na to system

Mnie chodzi o konkretny model kontrolera _pozwalający_ na hotswapping
bez jakichś zastrzeżeń, że "tylko nie podczas zapisu".

> operacyjny - niewiem, wic nie pomoge. Sprzetowo - mozna, softwarowo,
> niech napisze ten kto postawił raid 1
>
> oto mój sprzet, kupiony na allegro za 70zł - zawiniety w gazete.....
> Właściwości urządzenia
> Opis sterownika Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller
> Data sterownika 2003-09-22

Akurat co do tego modelu nie jestem specjalnie przekonany - mam go
wbudowanego na swojej płycie głównej. Sądzę, że są lepsze rozwiązania i
na takie propozycje czekam.

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/