Re: Kontroler RAID - jaki?

Autor: ToMasz <witu_at_NO-SPAM.op.pl>
Data: Sat 05 Mar 2005 - 08:26:11 MET

> Może być ten tańszy ;-). Po prostu nie wiem, co warto kupić.

wiec, opisze Ci Bajkeod początku. na Toms hardware, ( i innych) jest
napisane ze sata prawie nic nie przyspiesza, a raid prawie nic nie daje w
małych plikach, w dużych troszeczke. ja akurat postawiłam macierz 0 -
stripping, bo zależało mi przedewszystkim na szybkosci. Po 3 miesiacach,
dalej twierdze ze to był zajebisty wybór. Hdtach na pata pokazywał max 60
czegostam srednio 43, raeaz pokazuje 100, srednio 65.
robilismy testy ze stoperem, jakies tam pliki, kopiowały sie kolegom, na
normalnych dyskach w 1min 28 sek u mnie w 55s.
w Twojej sytuacji raid1, na SATA zawsze mozesz wypiąc dysk na chodzącym
kompie, ale raczej nie w czasie zapisu. Co na to system operacyjny -
niewiem, wic nie pomoge. Sprzetowo - mozna, softwarowo, niech napisze ten
kto postawił raid 1

oto mój sprzet, kupiony na allegro za 70zł - zawiniety w gazete.....
Właściwości urządzenia
Opis sterownika Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller
Data sterownika 2003-09-22

ToMasz