Re: p³yta z SATA do Bartona 2500@3200

Autor: Wojweg <wojweg0_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 04 Mar 2005 - 16:32:47 MET

> nForce jest wydajniejszy, lepsze opcje O/C (blokowanie mnoznika), tamta
> plyta ma nVidia APU, obsluguje ram w DUALu, nie nazywa sie VIA.

Chodzi³o mi OGÓLNIE o p³yty na chipsecie VIA bo widzê ¿e siê nie
zorientowa³e¶. KT800 te¿ obs³uguje Dual... Co do opcji overclockerskich to
bardziej zale¿y od producenta i BIOSu ni¿ od chipsetu, choæ fakt ¿e Nvidia
ma niezale¿ny od FSB mno¿nik PCI - ale to jedyny plus

> Oj tak, ta prehistoria to jeszcze nie tak dawno. Ile razy mialem do
> czynienia z VIA byly jakies klopoty - a to z dzwiekem, a to z karta
> telewizyjna (problemy z przerwaniami i stabilnoscia). Moze jestem
> pechowcem, ale dla mnie VIA to mniej wiecej tak jak Samsung, ktory nie
> bez powodu nazywany jest przez niektorych szajsungiem.

Nie wiem jak± p³ytê mia³e¶ bo jak ECS to spróbuj na Nforce - te¿ siê
rozczarujesz ;-) KT600 i nowsze nie sprawiaj± problemów, tzn zale¿y jeszcze
od producenta bo ten sam z siebie potrafi co¶ sp...
A co do Samsunga to przynajmniej je¿eli chodzi o dyski twarde to obecnie
niektóre modele s± nawet lepsze od porównywalnych od innych producentów. Do
reszty produktów siê nie ustosunkujê bo nie mia³em okazji siê przekonaæ.

> Dlatego polecam nForce3 lub 4, ktore sa krokiem technologicznym na
> przod, a nawet dwoma.

Nie zaprzeczê ¿e nForce3 czy 4 s± jednak nowocze¶niejsze niemniej jednak
bardziej problematyczne od ko¶ci VIA je¿eli chodzi o pamiêci bo tu s±
wybredne, a na VIA pójdzie ka¿dy NoName.

P.S. Ca³y czas mówi± o p³ytach na VIA KT600 i nowszych!!