Re: p³yta z SATA do Bartona 2500@3200

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Fri 04 Mar 2005 - 21:43:26 MET

Wojweg wrote:
> Chodziło mi OGÓLNIE o płyty na chipsecie VIA bo widzę że się nie
> zorientowałeś. KT800 też obsługuje Dual...

No mnie tez chodzilo ogolnie. Po prostu nie przepadam za Via, a dlaczego
to zdolalem juz napisac wczesniej.

> Co do opcji overclockerskich to
> bardziej zależy od producenta i BIOSu niż od chipsetu, choć fakt że Nvidia
> ma niezależny od FSB mnożnik PCI - ale to jedyny plus

Niby tak, ale jednak ta blokada mnoznika PCI/AGP to glowny powod dla
ktorego wlasnie nForce jest lepszy :) Bardzo wygodna jest mozliwosc
zmiany FSB co 1MHz, dodatkowo regulowania niezaleznie czestotliwosci
pamieci. Taki expert mode w 8RDA+ (jeszcze z modowanym biosem) to po
prostu cudo jestli idzie o mnogosc opcji O/C. Podobnie zreszta NF7 od
Abita, czy plyty serii LanParty od DFI.
A dodatkowo to o czym pisalem - wystarczy popatrzec na testy, i nForce2
jest jednak wydajniejszy od swoich konkurentow.

> Nie wiem jaką płytę miałeś bo jak ECS to spróbuj na Nforce - też się
> rozczarujesz ;-)

Bez przesady, ECSy to nie byly :) Jedna na pewno to byla MSI na KT400,
drugiej niestety nie moge sobie przypomniec.

> KT600 i nowsze nie sprawiają problemów, tzn zależy jeszcze
> od producenta bo ten sam z siebie potrafi coÅ› sp...

No tak, ale po co ryzykowac, skoro za dosyc podobne pieniadze mamy mimo
wszystko lepszy produkt - KT600 nie ma duala, blokady mnoznika, mniejsza
wydajnosc.

> A co do Samsunga to przynajmniej jeżeli chodzi o dyski twarde to obecnie
> niektóre modele są nawet lepsze od porównywalnych od innych producentów. Do
> reszty produktów się nie ustosunkuję bo nie miałem okazji się przekonać.

Samsunga osobiscie nic nigdy nie mialem, widzialem tylko jak u znajomego
naped co chwila stwarzal problemy z odczytaniem jakiejs plytki, a jedna
nawet udalo mu sie zetrzec w proch (mozliwe, ze wina nosnika, jednak
plytka byla uzywana w innych napedach i dziwne, ze akurat Samsung ja
rozwalil :)). No i wielokrotnie na forach przewijaly sie skargi i bluzgi
pod adresem tychze napedow. Wiem, ze to inna branza, ale magnetowid
Samsunga tez trafil chyba juz ze 2 razy do naprawy, wiec jak slysze
nazwe tej marki to omijam ja szerokim lukiem i na pewno nie powierzylbym
przechowywania swoich danych na dyskach tej firmy. Za duzo lat sie
napracowalem przy swoich programach :)

> Nie zaprzeczę że nForce3 czy 4 są jednak nowocześniejsze niemniej jednak
> bardziej problematyczne od kości VIA jeżeli chodzi o pamięci bo tu są
> wybredne, a na VIA pójdzie każdy NoName.

Tylko kto choc troche majacy pojecie o sprzecie bedzie pakowal sie w
jakiejs noname'y? Owszem mozna, ale roznica miedzy major a noname w
cenie jest mala. Po co kolejny powod do niestabilnosci? Jesli pamiec
bedzie zwalona, to nawet Via nie pomoze.

> P.S. Cały czas mówią o płytach na VIA KT600 i nowszych!!

Ok. Ale generalnie wydaje mi sie, ze i tak sie w tej kwestii nie
dogadamy. Po prostu ja nigdy nie kupie juz produktow tych dwoch firm i
bede z tym szczesliwy. Ty jesli masz ochote kupowac plyty na Via, mozesz
to swobodnie robic i tez bedziesz szczesliwy. Dlatego wydaje mi sie, ze
dyskusja i tak do niczego nas nie zaprowadzi.

Niemniej pozdrawiam serdecznie.

--