Re: IBM Thinkpad Celeron M czy lepiej Pentium M 1600złotych drożej ???

Autor: KaNo <fluor_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Fri 04 Mar 2005 - 07:12:24 MET

dylan <dylanUSUN_TO@interia.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> Wiele razy w podobnych zmartwieniach doradzałem i sugerowałem zakup IBM tym
> razem osiołek stanął u żłobu :)))
> Zastanawiam się pomiędzy modelami R50 Celeron M (1.4MHz)
> http://tanienotebooki.pl/note.php?katid=0&mark=8 a Centrino 1.6
> http://tanienotebooki.pl/note_one.php?id=1127
>
> Jestem programistą i mój 600x (PIII 500MHz) trochę już nie wyrabia.
> Nie wiem jednak czy Centrino jest wart wydania dodatkowych 1600 złotych, te
> dwa laptopy różnią się tak naprawdę jedynie procesorem, irdą, bluetooth i
> ogólnie rzecz biorąc bajerami...
> [...]

Biorac pod uwage jedynie procesory, to roznica jest zbyt duza. Celeron M 330
(1.4 GHz) ma cache L2 512 Kb, czyli dwa razy wiecej niz Celeron w desktopie.
Mozna zalozyc, ze jego wydajnosc bedzie maksymalnie rzedu zwyklego Celerona
2.1 GHz. Centrino M 725 ma 2 Mb L2, wiec oczywiscie bedzie szybsze (gdzies P
IV 2.8). Ma jeszcze jedna zalete, jest mniej pradozerne i na baterii
pociagnie dluzej. Te dwa modele roznia sie jeszcze tym, ze ten z Centrino ma
Touchpada i Bluetooth. Jezeli jestes przyzwyczajony do TrackPointa, to brak
Touchpada nie bedzie uciazliwy. Natomiast jezeli na codzien uzywasz myszy, to
wez powaznie pod uwage Bluetooth. Myszy z tym polaczeniem sa bardzo wygodne,
zadnych kabli lub sterczacych z portu USB odbiornikow. Ich czestosc
odswiezania jest wyzsza niz tych bezprzewodowych na USB i nie ma zadnej
roznicy w porownaniu do myszy z kablem. Maja tez wiekszy zasieg. Musisz zatem
zadecydowac jakie sa Twoje preference: szybkosc, czas pracy na baterii,
TrackPoint/Touchpad/mysz i porownac to z cena obu modeli.
Pozdrowienia.