Re: Co to jest EMBR?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 03 Mar 2005 - 22:51:54 MET

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości
news:k7e3tcp00pwo$.dlg@smutas.org...

> Wobec powyższego chyba będę zmuszony zweryfikować mój pogląd. Ale to
> by miało sens. EMBR jako pierwszy-master EBR i reszta
> ewentualnych/kolejnych EBR jako... hmmm, reszta. ;D

Tzn. jest sektor MBR, za nim aż do końca pierwszej ścieżki znajduje się
obszar EMBR, następnie zaczyna się pierwsza partycja podstawowa, za nią
partycja extended, a na niej dyski logiczne których pierwsze sektory
nazywają się właśnie EBR. EBR istnieje tylko jeśli istnieją dyski
logiczne.

> To fakt. Pamiętam czasy gdy w tym właśnie obszarze umieszczało się
> "amisiowe" MBR tworząc dyski boot-owalne bod Amigą i "blaszakiem". ;D

Hm. Ciekawa hybryda. Nigdy się co prawda Amigą nie zajmowałem, ale jak
już psłowo padło o innych architekturach - zawsze się zastanawiałem,
czemu w PC-tach musimy płacić producentom takie koszmarne pieniądze za
to tylko, żeby używać niezwykle rozbudowanych kart graficznych
przepychających dane przez ucho igielne wielkości 64 kB. Czyż nie
prościej byłoby podjąć wreszcie męską decyzję i raz na zawsze zerwać z
tą paranoją.....

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/