Re: Co to jest EMBR?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 04 Mar 2005 - 00:46:56 MET

Dnia 3.3.2005, Michal Kawecki napisał(a):

> Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w wiadomości

Rzeczywiście niefortunnie się wyraziłem, to porównanie było całkowicie
chybione, bo EMBR i EBR nie mają ze sobą nic wspólnego prócz podobnego
nazewnictwa i tego, że znajdują się na dysku.

> Tzn. jest sektor MBR, za nim aż do końca pierwszej ścieżki znajduje się
> obszar EMBR, następnie zaczyna się pierwsza partycja podstawowa, za nią
> partycja extended, a na niej dyski logiczne których pierwsze sektory
> nazywają się właśnie EBR. EBR istnieje tylko jeśli istnieją dyski logiczne.

Dlatego napisałem "ewentualnych/kolejnych".
Z tą zmianą koncepcji chodziło mi o nazewnictwo nie o samą "budowę". Tj.
nazywałem (podobnie jak chłopaki z Ranish-a) sektory EBR sektorami EMBR,
jednocześnie wiedząc o obszarze pomiędzy MBR a pierwszą partycją.
Czasem żeby się nie rozpisywać za mocno upraszczam - "lenifix". :(
Podsumowując dzięki za wyprowadzenie z błędu.

> Hm. Ciekawa hybryda. Nigdy się co prawda Amigą nie zajmowałem, ale jak
> już psłowo padło o innych architekturach - zawsze się zastanawiałem,
> czemu w PC-tach musimy płacić producentom takie koszmarne pieniądze za
> to tylko, żeby używać niezwykle rozbudowanych kart graficznych
> przepychających dane przez ucho igielne wielkości 64 kB. Czyż nie
> prościej byłoby podjąć wreszcie męską decyzję i raz na zawsze zerwać z
> tą paranoją.....

Hmmm. Znajdzie się kilka innych przykładów koncepcji, które przyjmowały się
mimo tego, że wcale nie były najlepsze, albo były "nierozwojowe" (nie tylko
na polu komputerów).
Swoją drogą platforma PC wcale do najdroższych nie należy. Był czas, że do
wspomnianej Ami "grafika" AFAIR na S3 Virge kosztowała tyle, że można było
za to z 5 kart na tym samym układzie do PC kupić.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/    UIN 53883184  GG#1902559