Re: siec bezprzewodowa - prosba o rade

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Tue 01 Mar 2005 - 04:34:43 MET

Jacek <artmed@artmed.pl> wrote:

> Musze zainstalowac w domu siec bezprzewodowa. Zakup sprzetu bede robil w
> USA. Niestety nie znam sie zbytnio na takich urzadzeniach.

            Zdecydowanie nie. Inny rozklad kanalow - w EU masz w wiekszosci ETSI,
poza tym sprzet w USA moze nadawac legalnie z wieksza moca - AFAIR 200mW
w odroznieniu od 100mW w PL [stad zaklocajace czasem prace innych AP
urzadzenia Compaqa]. JAk ktos sie wkurzy bo zaczniesz siac sygnealem z
niedozwolona moca, to URTiP pogoni Cie z widlami.

> Co kupic? Mam dostep do najszybszej neostrady. Potrzebuje polaczyc dwa
> PC-ty i jednego laptopa. Prosze o porade.

            Do domu w celu zrobienia LANu bezprzewodowego - zdecydowania sprzet w
standardzie IEEE 802.11g [teoretycznie 54mbps po radiu - w praktyce
znacznie mniej]. Dodatkowo w taki msprzecie masz tez TKIP z IEE802.11i
[nie kazda 802.11b to ma]. A jaki konkretnie sprzet - zalezy ile chcesz
wydac na to gotowki, czy chczesz uzywac tylko pod windows czy tez pod
innymi systemami, ale generalnie przy tak malej sieci kazdy niewadliwy
sprzet da sobie rade - prblemy z AP zaczynaja sie jak wisi na nim
kilkadzieiat urzadzen a nie 3.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938