Re: zestaw athlon s-754 - prosze o konsultacje - ostatnie 7 pytan szczegolowych

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sun 27 Feb 2005 - 12:04:29 MET

Ratanpuri wrote:
> [...]
> O komputerach nie mam specjalnie pojęcia ale próbuje skonfigurować sobie
> czytając różne archwia usenetu i testy optymalny dla mnie sprzęt. Cechy
> to minimum budżetu i dobre osiągi biurowe (dużo aplikacji naraz),
> średnie gierczane, filmy, internet i bardzo ważne - cisza.
> Bardzo proszę o ostatnie porady.
>

> Tak wiec mój optymalny zestaw athlon s-754 + lekki overclocking + cisza
> i pytania:
>
> Proc: ATHLON 64 3000+ OEM (754pin)
> Cooler: ?
> Płyta główna: ABIT KV8-PRO K8T800PRO
> z nadzieją, że dostanę DFI LANPARTY UT NF3 250GB

Może Gigabyte K8NS? NForce 3 i w dodatku tanio. z VIA będą delikatne
problemy z instalacją oprogramowania na dysku SATA.

> Pamięć RAM: DDR 512 MB PC400 (KVR400X64C3) (KINGSTON)

Lepiej CL2.5, niekoniecznie Kingston

> Karta graf.: GIGABYTE ATI RADEON 9550 AGP8x 128MB TV BOX

Dobry strzał. Tanio i cicho.

> Dysk twardy: Hitachi DeskStar 7K250 (HDS722516VLAT80 ) 160 GB

Czemu nie Samsung SATA?

> Obudowa: Chieftec DX-01B-D-U - 360W
> Dvd-R: ?
> Wentyle: ?

Jeden wywiewowy z tyłu obudowy - 92 mm, np. Zalman ZM-F2.

> 1. Jaki cooler do procka? ( cisza + lekkie oc ) Czy wystarczy: PENTAGRAM
> FREEZONE QC-80 AlCu ?

Box plus rezystor do spowolnienia.

> 2. Czy DDr lepiej nie Kingston? Wiem, że kingston współpracuje z Abitem
> a nie wszytkie tak mają. Drugie 512 dokupie pozniej.

I wtedy pamięć zwolni do 166 MHz niestety.

> 3. Czy trzeba dokupować cooler do grafiki? Jeśli tak to jaki? ( cisza +
> lekkie oc )

Bez OC nie trzeba.

> 4. Czy jesli HDD nie Sata, ze bedzie gorzej działał ? (Bo jesli Sata
> lepiej to Samsung 160 Spin.)

Nie będzie gorzej działał, ale wcześniej go wyrzucisz. Więc lepiej SATA.