Re: ! Dokładny model monitora i problemy z oczami

Autor: Gienek <brak_at_brak.pl>
Data: Sun 27 Feb 2005 - 01:14:05 MET

Użytkownik "igoR szczurka" <adres@w.sigu> napisał w wiadomości
news:Xns9609D4364157szczurek@193.110.122.97...

> Nie mam już sił powtarzać, że pierwszą osobą do której należy sie zwrócić
> z takimi pytaniami jest lekarz okulista, a nie grupa dyskusyjna...

Witam

Sęk w tym że mało jaki okulista może się szczegółowo wypowiedzieć co do
monitora komputerowego (zarówno lcd jak i crt). Co do samego bywania u
okulisty - bywam, niemniej jak sam patrzę na lcd'ka to sądzę że mniej to
męczy oczy, stąd to pytanie.

> Czas więc na pytanie pomocnicze AKA Betonowe Koło Ratunkowe:
> Z notorycznymi bólami żołądka zgłosisz się do dietetyka czy do kucharza?
> (wszak obydwaj mają do czynienia z jedzeniem...)
>
> Nie mam pojęcia o jakie schorzenie w Twoim wypadku chodzi

Stożek rogówki. Widze że jesteś naprawdę w temacie. U okulisty będę znowu za
parę dni, niemniej chciałbym już teraz zadać tobie pewne pytanie jeśli mogę.

Oczywiście praca przy monitorze i wyłączonym swietle zasługuje na
potępienie?

Jeśli już bym kupował w przyszłości LCD to raczej przez wzgląd na czas
reakcji, kąty czy właśnie złącze dvi-d. Dużo lepsza jest jakość obrazu na
DVI w porównaniu do Dsub (karta graficzna ati 9600pro z dvi i dsub).

> dochodzą "drobnostki" jak
> nieprzestrzeganie BHP: regularnych przerw w pracy, częstego mrugania,
> poruszania oczami.

Dokładnie.

> Dzisiejsze CRT promieniują niemal idenczycznie jak LCD.

Widzisz LCD jest płaski można go dalej wysunąć od głowy :) Obecny monitor
stoi praktycznie na krawędzi przeciwległej na stole, prawie się chwieje, a
stół mam znacznie szerszy aniżeli typowe komputerowe biurka. Nie wspomnę że
sam stolik odsunięty od ściany o dobre 40cm i natyle tez wystaje monitor.

> Nie pytasz o monitor do grafiki - z czystym sumienie polecić więc mogę
> LCD - w innym wypadku tylko jeśli cię nań stać.

Do grafiki słyszałem że nie ma dobrych lcd, są tylko gorsze i jeszcze gorsze
:)

> Duży rozmiar
> piksela: Nie możesz tak poprostu zmniejszyć rozdzielczości jeśli tekst
> okaże się dla ciebie zbyt mały. Lepszym wyborem będzie więc np. 18" przy
> tej samej rozdzielczosci zamiast 17-tu.

Jak już to LCD 19", awięc i stała rozdzielczość 1280x1024 (bo takie właśnie
są).

Dzieki za odpowiedzi :)