Re: ! Dokładny model monitora i problemy z oczami

Autor: igoR szczurka <adres_at_w.sigu>
Data: Sun 27 Feb 2005 - 15:29:15 MET

27 lut 2005, Gienek pisze w news:cvr3c9$9gl$1@korweta.task.gda.pl:

> Sęk w tym że mało jaki okulista może się szczegółowo wypowiedzieć co
> do monitora komputerowego (zarówno lcd jak i crt).

Trzeba więc znaleźć ten rzadki okaz :) Dobry lekarz może przecież
wyraźnie stwierdzić, czego konkretnie (w przypadku Twojego schorzenia)
unikać należy - czy będzie to zbyt długie skupianie wzroku w ogóle, czy
wysuszanie rogówki, czy nieostry obraz, czy rozleniwione oczy. itd.

Zresztą koszt prywatnej wizyty u okulisty nie przekracza zazyczaj 50zł. W
wielu salonach optycznych (jeśli kupujesz okulary/soczewki) taką wizytę
możesz otrzymać "gratis" u często naprawdę dobrego lekarza (wystarczy
wiedzieć gdzie).

> Widze że jesteś naprawdę w temacie.

Ani trochę. Po prostu mam (niemałą niestety) wadę wzroku i jako że jest
to moje "narzędzie pracy" staram się kontrolować sytuację.
Znam też ludzi którzy zawsze mieli "sokoli wzrok" uważali więc, że
kontrola oczu ich nie dotyczy... "Nagle" pojawiały się problemy, a
lekarze z trudem ratowali im możliwość widzenia w ogóle... (dla
niedowiarków: w tym także mój ojciec. Więc nie jest to urban legend) :-(

A dla grafika to koniec kariery.

> Oczywiście praca przy monitorze i wyłączonym swietle zasługuje na
> potępienie?

Oczywiście.
Podobnie zresztą jak oświetlenie zbyt jasne względem monitora, czy
świetlówki świecące prosto na ekran CRT (zmora większości biur), albo
odblaski na powierzchni źle ustawionego względem oka ekranu...
To proszenie się o kłopoty.

> Jeśli już bym kupował w przyszłości LCD to raczej przez wzgląd na
> czas reakcji,

Nadmiernie krótki czas reakcji do niczego poza graniem nie jest
potrzebny. Na dodatek IMO większość obecnie produkowanych monitorów
posiada zupełnie wystarczający dla nie-maniaków :)

> Do grafiki słyszałem że nie ma dobrych lcd, są tylko gorsze i
> jeszcze gorsze
>:)

Na szczęscie to bzdura. Problemem są na razie wyłącznie wyższe koszty.

Z drugiej strony w nas w biurze stoją już pierwsze 2180UX NECa i po
potraktowaniu Spyderem wyglądają naprawdę w porządku. A cena jest już IMO
akceptowalna jak na typowo graficzny monitor.

 igoR szczurka     |'_>    FAQ grupy  pl.comp.dtp
 igs [at]w .pl    / |         http://dtp.art.pl
 ---=============\___DD  ICQ:14869913 / Skype:igor_sz