! Dokładny model monitora i problemy z oczami

Autor: Gienek <brak_at_brak.pl>
Data: Sat 26 Feb 2005 - 15:38:29 MET

Witam. Jesli grupa nie jest w 100% właściwa - nie bijcie, nie znam innych na
których mądrzy ludzie mówią o monitorach.

Jakiś rok temu wykryto u mnie dość rzadką chorobę (czy schorzenie) oczu,
odkształca się rogówka, więc nie jest za fajnie.

Od roku mam monitor iiyama 19" model 452pro, ten taki kanciasty do eizo
trochę podobny (paroletni diamondtron 1024x768@100Hz lub 1152x864@100Hz
zależy co się robi). Oczy mam 45-50cm od monitora (i monitor ledwo sie
trzyma na przeciwległej krawędzi stołu.

I teraz pytanie:

1. czy jakaś obeznana osoba może się wypowiedzieć czy opisane wyżej warunki
i sprzęt mogą mieć jakiś zauważalny wpływ na oczy (pracuję można powiedzieć
sporo przy monitorze, po 10h).

2. Co ma wpływ na ewentualne pogorszenie wzroku przez monitor -
promieniowanie, plamka, piksel (rozdzielczość mam raczej optymalną)?

3. czy warto zmieniać monitor na jakiś który promieniuje mniej (jakiś
konkretny lcd?). Raz słyszałem że LCD mało promieniują, innym razem że
promieniują tak samo jak CRT.

Pzdr